محفل شعر «مقاومت» در سنقروکلیایی برگزار شد

به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برنامه محفل شعر با محوریت «مقاومت» در شهرستان سنقرو کلیایی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برنامه محفل شعر با محوریت «مقاومت» با حضور امام جمعه، فرماندار سنقروکلیایی، معاونت فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، مسئول سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه،جانشین فرماندهی سپاه ناحیه سنقر، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقروکلیایی، شاعران شهرستان های شرق استان وشهر کرمانشاه، وهمچنین برخی از مسئولین و مدیران شهرستانی برگزار شد. 

 

براساس این گزارش، غلامرضا مرتضوی در این مراسم ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند،شهید سلیمانی ملی ترین و امتی ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام است، لذا سردار سلیمانی الگویی موفق در حوزه مدیریت و سایر حوزه ها است. 

 

فرماندار سنقر و کلیایی با تاکید بر اهمیت و تاثیر گذاری شعر بر فرهنگ جامعه افزود: شاعران می توانند از ظرفیت شعر با سرودن اشعار مناسب و متعالی همانند دوران دفاع مقدس در فرهنگ سازی و پیاده سازی اخلاق بهره گیری کرده و جامعه رابرای حرکت در مسیر انقلاب باخودش همراه بکنند.

 

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین اهداف پیامبر اسلام (ص) پیاده سازی اخلاق درجامعه بود خاطر نشان کرد:  نقش شعر در توسعه فضایل اخلاقی در سطح جوامع برجسته و حائز اهمیت است،لذا شاعران میتوانند با زبان شعرخود به حمایت از جریان مقاومت برخیزند.

 

در ادامه حجت الاسلام  اله رضا اکبری ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، شهادت سردار سلیمانی و تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقروکلیایی برای اجرای محفل شعر مقاومت گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروزه ایجاد تمدن نوین اسلامی در عالم ضروریست، لذا این تمدن نوین نیازمند ملزوماتی است و این ملزومات در دوجبهه سخت و جبهه نرم میسر میشود. ماهمانطور که سردار سلیمانی را الگویی بسیار مناسب در جبهه سخت داشتیم و داریم، در عرصه جنگ نرم هم نیازمند سردار هستیم.

 

 امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی افزود: هنرمندان و شاعران میتوانند با بیانات و مزامین دلنشین و ارزشمند به عنوان فرهنگسازان و ایثارگران اهل قلم با تولید مفاهیم ارزشمند در این عرصه نقش آفرینی کرده و همانند شهید آوینی جریان ساز فرهنگی باشند.

 

مظفر تیموری در این مراسم به تشریح برنامه های این اداره کل در سالگرد شهادت سردار سلیمانی پرداخت و تصریح کرد: از رویکردهای اداره کل استان این است که برنامه های خودرا بسمت شهرستانها سوق دهد، ویکی از این برنامه های تاثیر گذار در این حوزه برپایی محافل شعر است، که شهرستان سنقروکلیایی یکی از شهرستان های توانمند در حوزه شعر و ادبیات بوده و به خوبی می‌توان از این ظرفیت در تحقق برنامه های سازمان در این شهرستان استفاده کرد. 

 

معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیراز اجرای برنامه وزین محفل شعر مقاومت در سنقر اظهار کرد: به اعتقاد ما شاعران با زبان شعر میتوانند پیام مردم ایران اسلامی و همچنین پیام شهدا و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را در سراسر جهان طنین انداز کنند. 

 

 در پایان این مراسم از شاعران شهرستانهای شرق استان و شهرکرمانشاه با اهدا لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

 

قابل ذکر است برنامه محفل شعر مقاومت با همکاری،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه،فرمانداری سنقر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقروکلیایی، سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه،سپاه ناحیه سنقر، کانون بسیج هنرمندان و انجمن ادبی بوی جوی مولیان سنقر  برگزار گردید.

کد خبر 1133877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha