دلیل حاج قاسم برای شرکت نکردن در مراسم مهدی‌یاور سال!/ابومهدی را سرباز واقعی امام زمان(عج) می‌دانست

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه سردار سلیمانی به دلیلی بسیار متعالی نپذیرفت در مراسم مهدی‌یاور سال مسجد مقدس جمکران شرکت کند، گفت: ایشان تاکید کرده بود انتخاب ابومهدی المهندس به عنوان مهدی‌یاور سال کافی است چراکه او واقعاً سرباز امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن 13 دی ماه، سالروز شهادت شپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید سپاه قدس و به منظور مروری بر انس و الفت سردار دل ها با مسجد مقدس جمکران با حجت الاسلام «سیدمهدی هاشمی‌زاده»، دبیر اجرایی آئین مهدی یاور سال و مدیر سابق روابط عمومی و بین الملل مسجد مقدس جمکران گفتگویی داشته ایم که مشروح آن در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

 

 

سردار سلیمانی مکرر به مسجد جمکران مشرف می‌شد/نمی‌پذیرفت مهدی‌یاور سال باشد/ابومهدی  المهندس را برای مهدی‌یاوری پیشنهاد کرد - پایگاه خبری تحلیلی جمکران | پایگاه  خبری تحلیلی جمکران

 

 

ماجرای انتخاب سردار سلیمانی به عنوان مهدی یاور سال چه بود و چرا ایشان در آن مراسم حضور پیدا نکرد؟

 

در سال 97 و در سومین سال از اجرای طرح مهدی‌یاور سال و در پی مذاکراتی که با تولیت مسجد مقدس جمکران انجام شد، مقرر گشت تا حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان مهدی‌یاوران سال معرفی و تقدیر شوند؛ لذا با حشدالشعبی عراق و سردار سلیمانی در این باره صحبت کردیم، اما از دفتر سردار به ما اعلام کردند که ایشان نپذیرفته و گفته است مهدی‌یاوری جایگاهی والا است و نمی توانم آن را بپذیرم. در پی این پاسخ، تولیت مسجد مقدس جمکران شخصا با حاج قاسن صحبت کرد و این بار ایشان تاکید کرده بود انتخاب ابومهدی المهندس به عنوان مهدی‌یاور سال کافی است چراکه او واقعاً سرباز امام زمان(عج) است.

برای بار سوم شخصا با سردار صحبت کردم، و نهایتا ایشان پذیرفت نامش به عنوان مهدی‌یاور معرفی شود اما تاکید کرد که در مراسم شرکت نخواهد کرد!

بعدها که با اصرار از سردار پرسیدم چرا در مراسم مهدی‌یاور سال شرکت نکردید، پاسخ داد: ابومهدی مهمان ما و شما بود و این درست نبود که من بیایم و حضور و انتخاب ایشان تحت شعاع حضور من قرار بگیرد! آنجا بود که پی بردم ما به کجا می نگریم و افق دید سردار سلیمانی کجا است ... .

حاج قاسم اهل خودستایی نبود و از «من» دم نمی زد وقتی در جریان معرفی مهدی‌یاور مسجد مقدس جمکران به ایشان گفتم چند میلیون زائر می خواهند شما را ببیند و سخنتان را بشنوند، نگاهی کرد که در آن دنیایی از حرف بود که مگر من دنبال دیده شدن هستم!

 

 

 

 

تاکیدی که حاج قاسم بر نقش ابومهدی المهندس در جبهه مقاومت داشت امروز باید چطور پیگیری و تبیین شود؟

 

در کشورهای عربی و جبهه مقاومت تصاویر سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در کنار یکدیگر در سطح شهر و خیابان ها چهره‌نمایی می کند، ما هم باید این رویکرد را داشته باشیم چون از هم جدا نیستند! چنان که هر دو به عنوان مهدی‌یاور سال معرفی شدند و سال بعد هر دو در کنار هم به مقام شهادت نائل گشتند. اگرچه غربی ها درصدد هستند عراق و ایران و جبهه مقاومت را از درون از هم جدا کنند اما باید توجه داشته باشیم همه تلاش حاج قاسم بر این بود که جریان مقاومت با محور ولایت در منطقه یکی شود. قماری هم که رئیس جمهور ملعون آمریکا کرد، به دلیل ترس از شکل گیری جریان مقاومت با این نگاه بود، برای همین هم مقام معظم رهبری فرمودند: جریان مقاومت انتقام حاج قاسم را می گیرد.

 

 

از تشرفات و حضور سردار سلیمانی در مسجد مقدس جمکران چه خاطراتی دارید یا شنیده اید؟

 

در این باره مستندی تولید شده و در آینده پخش می شود. حاج قاسم در مناسبت هایی به مسجد مقدس جمکران مشرف می شد و زائران و خادمان تصاویری از ایشان تهیه کرده بودند. خادمان مسجد تعریف می کنند که مردم از حضور ایشان متعجب شده و با ایشان عکس می گرفتند.

معمولا سردار سلیمانی در ساعات خاصی همچون نیمه شب یا بعد نماز مغرب و عشاء به مسجد مقدس جمکران می آمد؛ یکی از دوستان صمیمی ایشان که در تشرفات حاج قاسم را همراهی می کرد، تعریف می کند در یکی از تشرفات ایشان از صبح آن روز با مراجع عظام تقلید دیدار داشت و بعد به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف شد و بعد گفت بعد از نماز مغرب و عشا به جمکران برویم؛ سردار بدون هیچ تشریفات و محافظی وارد مسجد شد و از همان فاصله دور و قبل از رسیدن به گیت های بازرسی دستش را بالا برد تا انتظامات مسجد ایشان را بازرسی کند؛ تنها جایی که دستش تان را بالا می گرفت در حرم اهل بیت(ع) و مسجد جمکران بود ... ایشان بعد در مسجد، نماز خواند و مناجات کرد. وقتی خادمان خواستند ایشان را به اتاق تشریفات ببرند نپذیرفت و گفت می خواهم در بیان مردم و زائران باشم. حتی برای تجدید وضو از ساختمان تشریفات استفاده نکرد و وقت می خواست از وضوخانه بیرون بیاید شخصا آنجا را طی کشید و نظافت کرد! در آن فاصله هر کس هر حرفی داشت گفت و ایشان به سادگی پاسخگوی مردم بود.

 

چه ویژگی هایی در سردار سلیمانی ایشان را مهدی‌یاور و منتظر تراز کرده بود؟

 

حاج قاسم دائم الذکر و مانوس با دعا بود؛ در یکی از جلساتی که قرار بود ایشان در مدرصه فیضیه برای طلاب سخنرانی کند، به قدری شاهد مثال از صحیفه سجادیه آورد و در نهج البلاغه ورود کرد که نشان می داد ایشان در همه عرصه ها مرد میدان است هم در عرصه جهاد نظامی و هم در میدان دفاع و محافظت از دین؛ سردار سلیمانی هم مانوس با اهل بیت(ع) بود هم مانوس با قرآن و توسل و دعا. در نخستین دیداری که به محضر ایشان رسیدم تا سلام گفتم معنایی از آیه قرآن را از من پرسید که باعث تعجب و شگفتی من شد. کسی که با قرآن و دعا و اهل بیت(ع) مانوس باشد در این مسیر قرار می گیرد؛ ایشان به معنای واقعی سرباز دین بود.

 

کد خبر 1133908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha