تواضع، خوش اخلاقی و توجه به شریعت از مولفه های مکتب شهید سلیمانی است

حجت الاسلام احمدی گفت: تواضع، خوش اخلاقی و توجه به شریعت از ویژگی ها و مولفه های مکتب شهید سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «احمدرضا احمدی» امروز (دوشنبه 13 دی) در مراسم در مراسم دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در شهرستان بندرگز گفت: حاج قاسم انسان کامل بود و در برابر پروردگار عالم و در نهایت قدرت متواضع ترین شخصیت بود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در تعریف یک انسان متواضع و فروتن نمی توان کسی جز حاج قاسم را معرفی کرد.

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم در مسیر پروردگار بود و هیچ وقت تکبر نداشت، گفت: تکبر یعنی اینکه ما خدا را نشناسیم.

 

حجت الاسلام احمدی خطاب به نسل جوان، خاطرنشان کرد: امام (ره)در مرتبه ای از شهود رسیده بود، که اگر از او تعریفی می شد می شکست، اگر انسان الهی شد و به مقام قرب رسید، انسان کامل الهی است.

 

وی ادامه داد: دلی که خدا بر او حاکم شد خدا قلوب دیگران را متوجه او خواهد کرد و وقتی انسان قلبش را به خدا داد و اعتقاد قوی پیدا کرد قلوب را تصرف می کند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه حاج قاسم انسان بسیار رئوفی بود و شکنندگی بسیار بالایی داشت، گفت: ایشان را باید الگوی خودمان قرار دهیم.

 

وی، دومین مولفه در مکتب شهید سلیمانی را اخلاق بیان کرد و افزود: حلج قاسم سلیمانی خوش اخلاق و گشاده رو بود و در اوج جنگ و گرفتاری و فشار با همه خوش اخلاق بود و پدرانه برخورد می کرد.

 

حجت الاسلام احمدی گفت: توجه به شریعت دیگر مولفه مکتب حاج قاسم بود، ایشان در مسیر تکلیف و جهاد برای خدا کار می کرد و  از چارچوب و حدود خدا و مسیر الهی خارج نشد و مرد الهی بود.

 

کد خبر 1133970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha