کاهش ۵۰ درصدی هزینه ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی

آراد گفت: در پی اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی از امروز بیش از ۵۰ درصدی هزینه ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی آراد»، امروز (دوشنبه 13 دی) با اشاره به کاهش هزینه ثبت اسناد خودرو در دفاتر اسناد رسمی در جمع خبرنگاران گفت: در پی اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی از امروز بیش از ۵۰ درصدی هزینه ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی کاهش خواهد یافت.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران فارس افزود: بدین ترتیب ادارات راهنمایی و رانندگی موظفند در زمان تعویض پلاک خودرو، مالیات نقل و انتقال خودرو را وصول کنند.

وی اضافه کرد: از این به بعد دفاتر اسناد رسمی تکلیفی به وصول مالیات نقل و انتقال و عوارض در وکالت فروش وسائل نقلیه و هاسناد قطعی وسائل نقلیه ای که از تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰ تعویض پلاک می شود، ندارند.

آراد تصریح کرد: هشت هزار و ۵۰۰ دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور فعالیت می کنند که موجب تسهیل امور مردم می شوند و تعداد آنها موجب مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی با سهولت و آسانی شده است.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز عنوان کرد: با عدم نیاز به تائیدیه نقل و انتقال خودرو صادره از مراکز تعویض پلاک و الکترونیکی و آنلاین بودن خدمات ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی، امکان تنظیم اسناد به ویژه سند خودرو در کمترین زمان ممکن و حداکثر در ۱۵ دقیقه امکان پذیر است.

کد خبر 1133978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha