کتاب «امام خمینی(س) زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل» منتشر شد

کتاب «امام خمینی(س) زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل» توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) منتشر شد.

خبرگزاری شبستان،گروه اندیشه،کتاب «امام خمینی(س) زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل» توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شد.

 

این کتاب در ۸۰۶ صفحه با جلد گالینگور روانه بازار نشر شد.

 

آنچه در کتاب «امام خمينی(ره)؛ زندگی، شخصيت، انديشه و عمل» آمده گزیده‌ای است از محتوای مقاله‌های نهایی دانشنامه امام خمينی(ره) که با عطف توجه به مسائل مهم‌تر و گزینش آنچه به صورت مستقيم پيوندی با امام خمينی(ره) دارد، همزمان با پایان کار دانشنامه امام خمينی(ره) انتخاب و تدوین شده است. این ملاک و محدودیت، محتواي کتاب را به ویژه در بخش اندیشه‌ها نوعا به تبيين اجمالی آنچه در ارتباط مستقيم با امام خميني(ره) است، محدود ساخته است در حالی که در خود مقاله‌های دانشنامه به ابعاد مختلف هر موضوع، هرچند به اجمال و اختصار پرداخته شده است.

 

بازآفرینی و تدوین این کتاب با هدف انتشار کتابی عمومی درباره امام خمينی است که از یک سو به استناد منابع و مآخذ تفصيلی مطالب دانشنامه، کتابی کاملا مستند و در سطح یک مرجع و منبع معتبر باشد و از سوی دیگر، از جامعيت نسبی برخوردار باشد و همه محورهای زندگی، شخصيت، اندیشه و عمل امام خمينی(ره) را دربرگيرد با این توجه که برخی مباحث، از جمله در قلمرو مسائل عرفانی و فلسفی و اصولی، طبعا خوانندگان خاص خود را دارد.

 

ویژگی این کتاب از نظر شيوه بيان و گزارش مطالب و مباحث که در سی فصل و با عناوین بسيار تنظيم شده، این است که به جای ذکر منابع متعدد مطالب، همه آنها به مقاله‌های مربوط در اصل دانشنامه امام خمينی ارجاع و مستند شده است تا افزون بر معرفی همه مدخل‌های اصلی دانشنامه و مستندسازی مطالب این کتاب، پيگيری تفصيلی و مستند هر مطلب، به ویژه برای پژوهشگران آسان باشد. از این رو همه عنوان‌هایی که داخل کمانه با فلش به آنها ارجاع شده است، عنوان‌های مدخل‌های اصلی دانشنامه است و به این معناست که در آن مقاله‌ها می‌توان تفصيل مطلب را دید و پی‌گرفت. در مواردی نيز به بيش از یک عنوان ارجاع شده است با این حال، برای آسانی کار پيگيری و آگاهی از مدخل‌های دانشنامه، در پایان کتاب دوگونه فهرست الفبایی و موضوعی تمام مدخل‌های اصلی و ارجاعی آمده است.

 

 

کد خبر 1133999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha