پیروی از ولایت؛ نسخه شفابخشی که حاج قاسم برای همه ما نوشت

سردار اشتری گفت: رمز موفقیت حاج قاسم در جبهه های داخلی و خارجی ولایتمداری است و اثربخشی نفوذ کلام او به این دلیل بود که رهبری از او راضی بود، برایش دعا می کرد و او را دوست داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین اشتری، عصر دوشنبه(13 دی) در گردهمایی فرزندان شهدا که با حضور برادر شهید سلیمانی، خانواده شهدا، رییس مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی در مصلی امام علی علیه السلام برگزار شد؛ گفت: همه کشور طی روزهای گذشته حال و هوای شهدایی دارد و به یاد این شهید بزرگوار{حاج قاسم} و شهید ابومهدی و شهید پورجعفری عزیز و یاران شان در اقصی نقاط کشور و در کشورهای مسلمان مراسم هست.

 

 

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه این روزها حال و هوای کشور تغییر کرده؛ هم فاطمیه است و هم سالگرد حاج قاسم، گفت: رنگ و بوی کشور، رنگ و بوی خدایی و شهدا شده و از این بابت خدا را شاکر هستیم که شهید بزرگوار هم دوران حیات و هم پس از شهادت،  مایه خیر و برکت و باعث عزت و افتخار است.

 

 

وی گفت: شهید سلیمانی در دوران 40 ساله مجاهدت خود و در کوران دفاع مقدس و بعد از آن در حوزه نظم و امنیت و مأموریت هایی که در جای جای میهن اسلامی داشتند و در دفاع از حرم و دفاع از مظلومان کارهای بزرگی انجام دادند.

 

 

سردار اشتری اظهار کرد: مدافعین حرم که حاج قاسم سلیمانی سید و سالار شهیدان آن است، با تدبیر و دوراندیشی و قدرت برنامه ریزی حاج قاسم و فرمانده ای شجاع و دلاور چون او توانست با داعش، این غده چرکین رسوخ کرده در کشورهای مسلمان مقابله و آن را جراحی کند و به زباله دان تاریخ بیندازند.

 

 

وی افزود: گروه های سلفی- تکفیری و در رأس آن داعش در کشورهای اسلامی و بر ضد مبانی اسلام با حمایت مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی با همه تلاش و سعی خود خواستند امنیت کشورهای مسلمان و جمهوری اسلامی را به مخاطره بیندازند اما نتوانستند و لطف و عنایت الهی و ائمه اطهار و فرماندهی با تدبیر و مقتدرانه حاج قاسم با آنها مقابله و توطئه را خنثی کرد.

 

 

فرمانده کل انتظامی جمهورس اسلامی یادآور شد: کسانی اوایل درگیری هایی که در کشورهای مسلمان بود و رزمندگان ما برای دفاع از امنیت به دنبال تکلیف شرعی عازم جهاد بودند، می گفتند اینها برای چه می روند؟ در حالیکه به غیر از مبانی دینی و اعتقادی این را هم باید بدانیم، هزاران کیلومتر جلوتر از مرزهای ما جنگیدن ثمره آن امنیت کشور ما است.

 

 

وی ادامه داد: امروز ثبات و امنیت و آرامش کشور به برکت خون شهدا است و نقش حاج قاسم در فرماندهی جبهه مقاومت بی نظیر بوده است؛ کسی که توانست با قدرتِ بسیج کردن تمام ظرفیت ها برای رسیدن به اهداف عالیه جهان اسلام این قدرت را بوجود بیاورد.

 

 

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در خیلی از کشورهایی که ظلم بیداد می کرد و گروه های تروریستی با حمایت مستقیم آمریکایی ها جنایت می کردند، خیلی از آزادی خواهان و افراد دلسوز و با ایمان قصد مقابله با این دشمن را داشتند اما نمی توانستند که حاج قاسم آنها را سازماندهی کرد.

 

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم وحدت کلمه بین گروه های مجاهد و مبارز جبهه مقاومت بوجود آورد و قدرت سازماندهی و قدرت بسیج همه امکانات برای رسیدن به آن هدف را داشت؛ افزود: با لطف و عنایت الهی و اخلاص این مرد بزرگ و مجاهدت هایی که در جبهه مقاومت شد، پیروزی از آن مسلمانان و آزادگان شد و این یک نمونه از کار حاج قاسم بود.

 

 

فرمانده کل انتظامی کشور تأکید کرد: حاج قاسم صرفاً متعلق به کرمان و ایران و جهان اسلام و تشیّع نبود، متعلق به همه آزادی خواهان است و امروز شیعه و سنی و غیر مسلمین از ادیان مختلف و کسانی که آزاده و مخالف تروریست و یاور مظلومان هستند، با هر دینی و آیینی، به حاج قاسم احترام می گذارند چون حاج قاسم در مکتب عاشورا و امام و رهبری پرورش یافت و همان راهی را طی کرد که امام حسین علیه السلام از یاران خود خواست.

 

 

وی شهید سلیمانی را سردار عاشورایی خواند و اظهار کرد: اینکه امروز او محبوب قلوب همه مردم است چون از اباعبدالله پیروی کرد و فرمود ما ملت امام حسینیم و واقعاً هم حسینی بود و  دشمن بعد از شهادت او بیشتر هراسان شده و شهید سلیمانی با سردار سلیمانی متفاوت است هم به لحاظ دلهره ای که در دشمن ایجاد کرده و هم به جهت عزتی که آفریده است.

 

 

سردار اشتری با اشاره به اینکه رهبری رمز موفقیت حاج قاسم را بهتر از هر کسی تعریف می کنند که مهمترین آن صدق و اخلاص است؛ تصریح کرد: اخلاص او سرآمد بود، همه وجود حاج قاسم اخلاص و برای خدا بود و یکی ازصفات بارز او عشق و علاقه به فرزندان شهدا است.

 

 

وی ادامه داد: کسی که دشمن در مقابل او ذلیل می شود و از اسم حاج قاسم می لرزند، و وقتی حاج قاسم در جبهه مقاومت  در سوریه و...حاضر می شد دشمن می ترسد انگار که همه لشکر وارد می شد؛ وقتی می فهمید حاج قاسم آمده می گفت شکست خوردیم؛ حالا این حاج قاسم با این خصوصیات و شجاعت و اقتدار اما در برابر فرزندان شهدا زانو می زد و به خانواده شهدا متعهد بود.

 

 

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: تواضع او زبانزد خاص و عام بود و در برابر مردم از هر قشری هر قدر ضعیف تر اما توجه بیشتری می کرد و این تواضع و مردم داری از خصوصیات ایشان بود.

 

 

وی خصوصیت دیگر حاج قاسم را ولایتمداری عنوان و بیان کرد: با تمام وجودش مطیع امر ولایت بود و اشاره رهبری را تکلیف می دانست و تمام قد انجام می داد و معتقد بود خیر دنیا و آخرت در پیروری از این مرد حکیم و نائب امام زمان است و او اهل تظاهر نبود.

 

 

سردار اشتری گفت: رمز موفقیت حاج قاسم در جبهه های داخلی و خارجی ولایتمداری است و اثربخشی نفوذ کلام او به این دلیل بود که رهبری از او راضی بود، برایش دعا می کرد و او را دوست داشت.

 

 

وی با بیان اینکه کسانی که از مسیر ولایت فاصه گرفتند، موفق نشدند و مورد انتقاد و نفرت مردم قرار گرفتند؛ تأکید کرد: هر کسی در هر کجا خصوصاً کسانی که مسئولیت دارند همه باید از ولایت پیروی کنند که خیر دنیا و آخرت نصیب ما می شود و این نسخه شفابخشی است که حاج قاسم برای ما نوشت و بارها گفت.

کد خبر 1134068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha