اعزام ۲۴۰ مبلغ و طلاب علوم دینی به نقاط محروم فارس به مناسبت سوگواره «یاس نبوی»

حجت الاسلام موسوی گفت: همزمان با ایام فاطمیه و آغاز سوگواره «یاس نبوی»، ۲۴۰ مبلغ و طلاب علوم دینی به نقاط محروم فارس اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (دوشنبه 13 دی) از اعزام مبلغان علوم دینی به مناطق محروم فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ایام فاطمیه و آغاز سوگواره «یاس نبوی»، ۲۴۰ مبلغ و طلاب علوم دینی به نقاط محروم فارس اعزام شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: سوگواره «یاس نبوی» از ۱۱ دی آغاز شده است و تا روز شهادت و شام غریبان حضرت زهرا (س) ادامه خواهد یافت.

 وی اضافه کرد: از میان مبلغان اعزام شده در این ایام 140 مبلغ از شهر مقدس قم و یکصد مبلغ دیگر به صورت بومی از استان فارس در این سوگواره حضور می یابند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: هدف از اعزام طلاب و مبلغان دینی به مناطق محروم استان، آموزش و ارتقای سطح آگاهی و دانش دینی نوجوانان و جوانان است و حضور مبلغان در فارس فرصت مغتنمی برای برگزاری سخنرانی های مذهبی، مداحی و نوحه سرایی، برپایی نمایشگاه و راه اندازی غرفه های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده و روانشناسی، اجرای برنامه در خیمه های چند رسانه ‌ای و ایستگاه «همه واقف باشیم» به شمار می رود.

وی اعلام کرد: ۱۰ نفر از مبلغان نیز در مراکز درمانی و مدارس آموزش و پرورش شهر شیراز متقر خواهند شد و با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ اعتقادی، حضور در کلاس های درس و کانون های فرهنگی و تربیتی و پاسخ به شبهات به فعالیت می پردازند که در ارتقای روحیه بیماران و کادر درمان نیز حضور این مبلغان دینی تاثیر بسزایی دارد.

کد خبر 1134103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha