صادرات ۹۸۰ دلاری صنایع دستی استان زنجان در ۹ ماهه نخست امسال

ارجمند از صادرات ۹۸۰ هزار دلاری صنایع‌دستی استان طی ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰ به‌صورت چمدانی خبر داد.

به ‌گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۹ ماهه اول امسال ۹۸۰ هزار دلار صنایع‌دستی استان به‌صورت چمدانی به کشورهای مانند بحرین، عراق، کویت، قطر، ترکیه، آذربایجان و برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان صادر شد.

 

امیر ارجمند گفت: بیشترین صادرات صنایع‌دستی استان به کشور عراق است و در این میان مس، گلیم، چاقو، گیوه، ملیله و زیورآلات سنتی بیشترین صادرات صنایع‌دستی استان را دارند که نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است.

 

وی با بیان اینکه ۵۵ رشته صنایع‌دستی در این استان فعال است، گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی و ارتقای فعالیت‌ها در این حوزه یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی استان محسوب می‌شود و در زمان حاضر بالغ‌بر ۱۲ هزار نفر در استان در حوزه صنایع‌دستی فعالیت دارند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در ادامه از درجه‌بندی و نرخ‌گذاری۱۳ تأسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون در سطح استان ۲۵۸ واحد تأسیسات گردشگری شامل هتل، اقامتگاه سنتی، خانه مسافر، رستوران بین‌راهی، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری و ... فعالیت دارند.

 

وی افزود: با توجه به آغاز عمليات ارزيابی تاسیسات گردشگری و تشکيل کميسيون درجه‌بندی استان در راستای صدور گواهي‌نامه کيفيت برای هفت هتل، یک هتل آپارتمان و چهار مهمان‌پذير در مرحله ارزیابی اولیه و رفع مغایرت هستند که پس از رفع نقص وارد چرخه استانداردسازی و طرح تطبیق خواهند شد.

 

ارجمند تصریح کرد: به استناد آیین‌نامه اجرایی ایجاد، اصلاح و تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آن‌ها بنا بر شیوه‌نامه و ضوابط مدون کیفیت خدمات در حال حاضر به چهار دسته از این تأسیسات شامل هتل‌ها، مهانپذیرها، واحدهای اقامتی بین راهی (متل‌ها) و واحدهای پذیرایی بین‌راهی که دارای ضوابط کیفی هستند و قابلیت قرارگیری در فرایند طرح تطبیق را دارا بوده، اختصاص دارد.

 

 

کد خبر 1134219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha