حفظ میراث معماری مراکش با مرمت مساجد تاریخی در این کشور

وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش برنامه ای طبقه بندی شده برای مرمت مساجد این کشور دارد تا میراث تاریخی کشور خود را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اللواء»، مراکش دارای سابقه غنی از معماری تاریخی است و این امر به ویژه در مساجد بیشتر دیده می شود و به همین جهت وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش برای حفظ معماری تاریخی اقدام به بازسازی مساجد و ساختمان های تاریخی دینی کرده اند.

 

بر همین اساس، وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش فهرست مساجد تاریخی، تمامی اماکن تعیین شده برای برپایی مناسک مذهبی و اموال منقول آنها را که دارای ویژگی تاریخی یا دارای ارزش معنوی، فرهنگی، زیبایی شناختی یا عملکردی هستند تا طبقه بندی کرده اند.

 

احمد التوفیق، وزیر اوقاف و امور اسلامی مراکش اخیرا نیز در پارلمان این کشور گفت: 976 مسجد تاریخی در شهرهای مختلف مراکش قرار دارد و عملیات مرمت و بازسازی 91 مسجد قدیمی در بیست سال گذشته با هزینه کلی معادل 653 میلیون درهم (حدود 65 میلیون دلار) انجام گرفته و 17 مسجد در حال حاضر با هزینه مالی 31 میلیون درهم در حال انجام است و 29 مسجد دیگر در دست مطالعه است.

 

وزیر اوقاف و امور اسلامی مراکش همچنین تاکید کرد که این وزارتخانه برای اولین بار در حال کار بر روی آموزش علمی صنعتگران به منظور آموزش فنون مرمت و بازسازی است، پیش از این وزارتخانه با همکاری پیمانکاران برای مرمت تلاش کرده بود.

کد خبر 1134249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha