شهید سلیمانی دیپلماتی کارکُشته که بزرگترین شخصیت های سیاسی جهان با استدلال های او قانع می شدند

سرلشکر باقری گفت: او همزمان هم دیپلماتی کارکشته بود که بزرگترین شخصیت های سیاسی جهان در برابر استدلال او قانع شده و کوتاه می آمدند و هم همزمان در میدان رزم و نبرد به عنوان یک فرمانده آگاه و دانشمند و شجاع و جسور و فرصت شناس دشمن را به ذلت می کشانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سرلشکر محمد باقری، سه شنبه(14 دی) در گردهمایی یاران حاج قاسم از سری برنامه های دومین سالگرد شهید سلیمانی که در مصلی امام علی علیه السلام برگزار شد؛ از برگزاری مراسم آبرومندانه، درخور و ارزشمند مردمی برای گرامیداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی قدردانی کرد و افزود: از دیگر جلوه هایی که امروز باید به آن اشاره کرد وحدتی است که با نفس حاج قاسم در سازمان های نظامی در این مراسم دیده می شود که موجب شادی دل رهبری انقلاب و همه شهیدان است.

 

 

رییس ستادکل نیروهای مسلح اظهار کرد: در پایتخت مقاومت با خدای خود عهد می بندیم تا جان در بدن داریم راه شهید سلیمانی ها را ادامه دهیم و پاسدار ارزش ها باشیم و در این راه بایستیم و مقاومت و دفاع کنیم.

 

 

وی تعابیر رهبری درباره شهید سلیمانی چه در دوران حیات و چه پس از شهادت را بی سابقه خواند و گفت: قید مکتب از جانب فقیه جامع الشرایط، ولی امر مسلمین به راحتی و سهولت و سادگی برای کسی و افکار و اندیشه هایی به کار نمی رود و این مدال افتخاری که ولی امرمسلمین به این شهید عنایت کردند در تاریخ باقی خواهد ماند.

 

 

سرلشکر باقری با افزودن اینکه مکتب دارای عمق، اصالت، ریشه، صحت، دقت، تاریخ ساز و انسان ساز و عزت بخش و الهام آفرین است و تأثیرات اساسی دارد؛ نقش مکتب را در آموزش و تربیت نسل ها در جهان را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما چون در کوران این حادثه هستیم، درک درستی از مکتب نداریم اما به مرور زمان روشن تر خواهد شد.

 

 

وی ادامه داد: پس شهید سلیمانی هر چند یک فرد است اما یک اسطوره و بالاتر از یک فرد، صاحب یک مکتب است و خدا به او توفیق داد از ابتدای جوانی تا روز شهادت بدون خستگی و وقفه در جبهه ها و اشکال مختلف خدمتگذاری کرد و به قدر کافی برای ما جاماندگان درس و تجربه باقی گذاشت و ما باید اینها را نسل به نسل و سینه به سینه آموزش داده و منتقل کنیم.

 

 

رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه در تاریخ کمتر کسانی جمع اضداد را دارند؛ افزود: شهید سلیمانی همزمان با اینکه در برابر دشمنان و استکبار جهانی و صهونیست کودک کش، اوج اقتدار و مبارزه و سرسختی را داشت در همان زمان در اوج عطوفت پدری و دردمندی و برداری با محرومان و فرزندان شهدا بود.

 

 

وی تصریح کرد: او همزمان هم دیپلماتی کارکشته بود که بزرگترین شخصیت های سیاسی جهان در برابر استدلال او قانع شده و کوتاه می آمدند و هم همزمان در میدان رزم و نبرد به عنوان یک فرمانده آگاه و دانشمند و شجاع و جسور و فرصت شناس دشمن را به ذلت می کشانید و از این گونه ویژگی هایی که همزمان در او بود، بسیار دیده شده است؛ او مصداق عینی آیه شریفه «محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار، رحماء بینهم...» بود.

 

 

سرلشکر باقری با بیان اینکه شهید سلیمانی در اوج ایمان و تشرع، مطابق فقهی بود که روحانیت عزیز ارائه می کنند و او بدون هیچگونه کم و کاستی و اجتهاد شخصی، از عمق جان مطیع دستورات اسلام بود و هیچگاه خلاف این از او دیده نشد؛ صاحب حسینیه و فاطمیه و روضه و مراسم اهل بیت بود و برکت کار را در توسعه فرهنگ اهل بیت می دانست.

 

 

وی گفت: او ولایتمدار و تابع محض ولایت بود و خود را سرباز و مطیع ولایت می دانست؛ چنانچه دستوری به او داده می شد، ذره ای تشخیص به رأی نداشت و تابع محض بود؛ همچنین عمیقاً به قدرت خدا و نصرت الهی توکل داشت و در کار او برخورد به بن بست ها و سختی ها فراوان اتفاق می افتاد، شاید در یک شبانه روز چندین بار اما پس از بکاربستن همه تدبیرها و تلاش ها، امید و توکل  او به خداوند بود و معتقد بود امر حق پیش خواهد رفت و چندین بار آیه «و من یتق الله یجعل له مخرجا» را از او شنیدم.

 

 

رییس ستادکل نیروهای مسلح اظهار کرد: بارها گزارش بازگشایی و راهگشایی در بن بست را که می داد، می گفت از جمله رزق هایی است که روی آن حساب نکرده بودیم و فکر نمی کردیم راه باز شود و این رزق لایحتسب بود.

 

 

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبری او مخلص و صادق بود؛ اظهار کرد: شهید سلیمانی با اسلام و انقلاب اسلامی صداقت داشت و فوق العاده بصیر بو؛ چه در خصوص جریان ها و اوضاع و تحولات سیاسی در داخل که به تمامی جریانات داخلی مسلط بود و مهمتر از این، به همه جریانات و نحله های سیاسی و فکری و دولت های در منطقه کاملاً تسلط داشت.

 

 

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: هم آگاه بود، هم آگاهی بخش و خود را بسیار فراتر از جریانات سیاسی، تابع ولی امر مسلمین می دانست و تلاش بی نظیری در وحدت افزایی و ارتقاء انسجام و روحیه ملی داشت و خط قرمز او ولایت امر و مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی بود.

 

 

وی ادامه داد: دانش درایت و تدبیر او بی نظیر بود؛ هم شناخت نسبت به اسلام و انقلاب و دستورات آنها داشت و هم نسبت به حوزه مسئولیتی و مأموریتی خود، تمام ابعاد آن را با دانش کافی در اختیار داشت و می توان حکمت عملی را در او دید.

 

 

رییس ستادکل نیروهای مسلح به نقش شهید سلیمانی در ایجاد وحدت و حاکمیت ملی در عراق اشاره و تصریح کرد: نمونه های متعددی از آن را در جاهای مختلف در ذهن و خاطره داریم.

 

 

وی گفت: با همه بی مهری ها و کم لطفی هایی که به خصوص در منطقه می دید اما سعه صدر او بی نظیر بود؛ چه تصمیمات فراوانی که با خون دل گرفته می شد اما به دلیل سیاسی کاری در منطقه بهم خورد اما او با سعه صدر از نو آغاز کرد و هفته به هفته در عراق برای وحدت تلاش می کرد و خم به ابرو نمی آورد.

 

 

سرلشکر باقری، همچنین شهید سلیمانی را تکلیف گرا دانست و با بیان اینکه او منتظر نبود که قطعاً به نتیجه برسد و یا به سمتی برود که خدای ناکرده از راه های نادرست نتیجه به دست بیاورد؛ تأکید کرد: تکلیف را انجام می داد و به نصرت الهی امید داشت.

 

 

وی ادامه داد: از همان اول بار که او را در کرخه کور دیدیم تا روز شهادت، هیچگاه پایش نلرزید و با شجاعت بی نظیری که در آن بزگوار بود در خط مقدم فرماندهی و جلوتر از همه حرکت می کرد و یارانش به دنبال او می رفتند؛ او مرد نقشه و استدلال و منطق بود که وقتی {این سه} فراهم می شد در عمل با تمام قوا و وجود به دل دشمن می زد و از هیچ خطری نمی هراسید و نصرت الهی شامل حال او بود و این ثبات قدم هدیه خداوند بود.

 

 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: اما در حوزه مسئولیتی، او در نحوه مدیریت و سازماندهی جبهه مقاومت مشی خاصی داشت و اصلاً قابل قیاس نیست و اگر دیگران و استکبار جهانی کمکی به کسی بکند انتظار پاداش و نتیجه 10 برابری و طلبکاری دارد اما او خود را مشاور و همراه جبهه مقاومت می دانست هر چند همه می دانستند او فرمانده آنهاست اما یکبار امر و نهی نکرد.

 

 

وی افزود: شهیدسلیمانی به آنها راه یاد می داد و نشان می داد و تصمیم گیری را بر عهده خود آنها می گذاشت و دخالت در فرماندهی آنها نمی کرد و همین باعث شد آنها عاشق او بشوند و اینگونه برای او بسوزند.

 

 

سرلشکری باقری ادامه داد: او فردی تشکیلاتی و سازمان ده بود؛ هنگامی که فرماندهی نیروی قدس را بر عهده گرفت هیچ کدام از بخش های جبهه مقاومت حتی یک دهم و به جرأت بگویم یک صدم این تشکیلات و این سازماندهی و قدرت و تسلیحات و نیروی رزمی را نداشتند و او با رعایت تمامی مصالح نظام و رعایت همه موازینی که از طرف فرماندهی کل قوا به او امر شده بود سازمان هایی ایجاد کرد که امروز بازدارندگی اساسی در  برابر صهیونیست بین الملل ایجاد کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه او با حوصله در جلسات طولانی بحث و راهنمایی و سازماندهی می کرد و آموزش می داد؛ تصریح کرد: در یک جلسه آن اوایل برای سازماندهی نظامی حزب الله خدمت او بودم، در بیروت جلسه شورای نظامی حزب الله  22 ساعت طول کشید؛ آنها همه از حال رفتند، سردار سلیمانی عزیر مثل کوه با آنها بحث می کرد و وقتی درخواست استراحت کردند سه ساعت اجازه تنفس و استراحت داد و بعد ادامه داد؛ با چنین روحیه ای خستگی ناپذیر، بحث های اساسی سازماندهی آن هم با پیچیدگی هایی که یک سازمان نظامی تمام عیار را می خواهید در پوشش و مخفی کاری در یک کشور دیگر توسط خود آن ملت داشته باشید فوق العاده سخت تر از ایجاد یگان نظامی در کشور خودمان است؛ او از ابتدا که لشکر ثارالله را از یک گردان آغاز کرد و بعد تبدیل به تیپ و سپس هم لشکر شد چنین روحیه و توانی را از خود نشان داد و اوج آن را در سازماندهی توانمندی های جبهه مقاومت دیدید.

 

 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید سلیمانی ویژگی های فوق العاده عجیبی در برخودر با مردم داشت؛ اظهار کرد: در سیل خوزستان، زلزله بم و در انواع مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند او در کنار مردم و مأنوس و غمخوار خانواده شهدا بود؛ او مدیری همه جانبه بود و صرفاً سردار و ژنرال نظامی نبود؛ صحبت های او برای اقشار مختلف، همه دارای نکات دقیق و اساسی است.

 

 

وی با افزودن اینکه شهید سلیمانی نگاهی پدرانه به همه جوانان کشور ما داشت و مردم در تشییع دهها میلیونی او نشان دادند این محبت پدری را درک کردند؛ عشق و علاقه حاج قاسم به خانواده، پدر و مادر و فرزندان را مورد توجه قرار داد و گفت: یک بار پیش آمد در یکی از جلسات فوق العاده حساس عذرخواهی کرد و می خواست جلسه را ترک کند. فردای آن روز از او پرسیدم دیروز چه شد؟ نکران شدیم، گفت همشیره ام در فلان بیمارستان عمل جراحی داشت باید کنار او می بودم.

 

 

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: مکتب شهید سلیمانی برای همه نیروهای مسلح، دولتی ها، دانشمندان و دانشگاهیان، هنرمندان و... و نسل آینده ملت ایران درس آموزی و تربیت دارد؛ تربیتی که با خون امضا شده و آن هم در چه نوع مقدسی از شهادت توسط اشقی الاشقیا در سرزمین مقدسی که او برای دفاع از حرم اهل بیت آنجا حضور داشت.

 

 

وی تأکید کرد: شهید سلیمانی به دنبال قدرتمندی کشور و جهان اسلام در برابر استکبار و صهیونیست ها بود و بخش مهمی از راه را طی کرد و در زندگی جوری و پس از شهادت جور دیگری دشمنان را به ذلت کشاند؛ مگر آمریکا به راحتی منطقه را ترک می کرد؟ جاسوسان خود را نتوانستند ببرند و دست و پا می زنند به عنوان عامی پسند و فریبکارنه خود را نکه دارند که آن هم موفق نخواهند شد.

 

 

رییس ستادکل نیروهای مسلح، تزلزل صهیونیست ها و آمریکایی ها را حرکت خون شهید سلیمانی دانست و با بیان اینکه او خود را مدیون ملت و ملت هم خود را مدیون او می داند؛ گفت: در دومین سالگرد او سراسر ایران یکپارچه شور و حرکت است.

 

 

کد خبر 1134264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha