تدوین برنامه با افق بلند مدت برای تروج فرهنگ نماز ضروری است

بهرام نیا با بیان اینکه مدیران استان زیرساخت های اقامه نماز در محیط های اداری و عمومی را فراهم آورند، گفت: با تدوین برنامه با افق دید بلند مدت زمینه توسعه زیر ساخت های فیزیکی و فرهنگ سازی مناسب ترویج فرهنگ نماز فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز( ۱۴ دی) در جلسه شورای اقامه نماز استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: اقامه نماز آثار مثبتی هم در درون انسان جهت موزون شدن و هم آثار بیرونی بر افراد و محیط اجتماعی دارد.

 

«حسن بهرام نیا» افزود: نماز نه تنها قرب و نزدیکی به خداوند را برای انسان به ارمغان می آورد بلکه تاثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی و بهبود زندگی آدمی نقش بسزایی دارد و بی شک با پرپا داشتن آن، جامعه را به سوی کمال و سعادت پیش می برد.

 

وی با بیان اينکه دایر کردن نمازخانه در سطح بیمارستان ها که مراجعه کنندگان زیادی دارند، باید الزامی شود، از مدیران استان خواست زیرساخت های اقامه نماز در محیط های اداری و عمومی را فراهم آورند.

 

استاندار ایلام با بیان اينکه بعضی از اتوبوس ها در سفرهای خارج استان برای اقامه نماز صبح مسافران توقف نمی کنند که اداره حمل و نقل باید نظارت هایش را در این زمینه بیشتر کند، خاطرنشان کرد: در مسافرخانه های بین راهی متاسفانه مکان های نامناسبی را برای اقامه نماز اختصاص می دهند که به اداره میراث فرهنگی و حمل و نقل پایانه ها باید نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

 

بهرام نیا با بیان اينکه شورای اقامه نماز نباید صرفا به جلسه ای برای ارائه گزارش محدود شود، خاظرنشان کرد: باید با تدوین برنامه با افق دید بلند مدت زمینه توسعه زیر ساخت های فیزیکی و فرهنگ سازی مناسب جهت اقامه نماز در مجموعه اداری و خصوصی استان را فراهم آورد.

کد خبر 1134272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha