افول تمدن غرب حتمی است/ دانشگاه ها نقش مهمی در تحقق تمدن اسلامی دارند

حسنی آهنگر گفت: افول تمدن غرب که نماد آن آمریکا است، حتمی است و نشانه های این افول در مولفه ها و ابعاد مختلف مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدرضا حسنی آهنگر» در ارتباط مجازی با دومین همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده که امروز (سه شنبه ۱۴ دی) در تالار مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: با بررسی هایی که در دانشگاه، اندیشکده ها و پژوهشکده ها در سطح دانشگاه امام حسین (ع) و در سطح ملی انجام دادیم، افول تمدن غرب که نماد آن آمریکا است حتمی است و نشانه های این افول در مولفه های مختلف و ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی و نظامی مشخص است.

 

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع)ادامه داد: این افول هم در بعد نسبی دیده می شود که نسبت رشد کشورها و قدرت های منطقه ای و بین المللی مورد ارزیابی قرار گرفته و هم در بعد مطلق که به فضای داخل نظام سلطه و کشور آمریکا باز می گردد.

 

وی اضافه کرد: جهان آینده ای که دارد ترسیم می شود و اداره کنندگان فعلی جهان به این مهم رسیدند که قدرت از جهان غرب به سمت جهان شرق حرکت می کند و این انتقال قدرت را زمینه ساز حرکت بعضی جریان ها به سمت شرق می دانند.

 

حسنی آهنگر اعلام کرد: ایده دیگری که در حال گسترش است، اداره جهان توسط شرکت های چندملیتی است و بر این اساس این شرکت های چندملیتی مشخص می کنند جهان آینده را چگونه کنترل کنند مانند اپل و گوگل که با پروژه های بزرگی که تعریف کردند، دنبال این هستند حکمرانی جدیدی را در دنیا شکل دهند.

 

وی تأکید کرد: اداره هوشمند جهان با پرتاب ۴۰ هزار ماهواره و ایجاد شبکه بین این ماهواره ها و شکل دهی کامل پوشش برای همه جهان، به عنوان دهکده جهانی مجازی عملا بخشی از پروژه چند شرکت بزرگی است که قرار است اداره جهان را در اختیار بگیرند.

 

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) توضیح داد: با آمدن کرونا، استفاده از فضای مجازی در خیلی از خانواده ها و مکان ها فراگیر شده است و تغییراتی در زندگی خانواده ها و جامعه در حال شکل گیری است و فضای مجازی به زندگی ما تحمیل شده است.

 

وی با اشاره به ضرورت حفظ استقلال در جهان آینده گفت: اداره جهان در بستر فضای مجازی هوشمند در حال شکل گیری است و باید این آینده را کاملا تحلیل کرده و برنامه ها را دانسته و نقشه راه انقلاب اسلامی را تدوین کنیم.

 

حسنی آهنگر تصریح کرد: نسخه ای که می تواند این کار را انجام دهد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و ما برای ایجاد حاکمیت اسلام در جهان به سازوکارهایی نیاز است.

 

وی خاطر نشان کرد: ما قرار است با انقلاب اسلامی تاریخ سازی کرده و تمدن نوینی را ایجاد کنیم و اسلام را بر جهان برای رسیدن به سعادت حاکم کنیم.

 

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع)با اشاره به نقش دانشگاه و جبهه مقاومت در جهان آینده یادآور شد: اگر قرار باشد تمدن اسلامی را شکل دهیم باید ابتدا تربیت انسان ها و دیگر اینکه تولید دانش، فکر و محصولات دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد و این ۲ کار واجب خروجی دانشگاه می تواند باشد، ان شاالله همه ما در تحقق تمدن اسلامی اثرگذار باشیم.

 

کد خبر 1134314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha