اورژانس شیروان به ۱۶۰۰ مصدوم خدمات رسانی کرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: اورژانس ۱۱۵ شیروان، به ۱۶۰۰ مصدوم، خدمات رسانی کرد.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: تعداد کل ماموریت های انجام شده اورژانس 115 این شهرستان از ابتدای امسال پنج هزار  438 مورد بوده که ۶۹۶ مورد حوادث مرتبط با حمل و نقل است، تعداد کل مصدومین، هزار و 638 نفر بوده که هزار و 181 مورد حوادث مرتبط با حمل و نقل گزارش شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان با اشاره به ثبت 3 هزار و 417 نفر از بیماران با مشکل داخلی طی این مدت خاطرنشان کرد: میانگین زمان از لحظه شروع پاسخگویی کارشناسان ۱۱۵ تا رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت های شهری ۸ دقیقه و در ماموریت های جاده ای ۲۰ دقیقه ثبت شده است.

 

هاشمی اضافه کرد: طی 9 ماهه امسال، 15 نفر در این شهرستان به علت رعایت نکردن مسائل ایمنی دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن شدند که در این حوادث طی تماس با اورژانس ۱۱۵ و حضور به موقع کارشناسان اورژانس در محل حادثه پس از انجام اقدامات درمانی لازم ، تحت حمایت درمانی به بیمارستان  انتقال داده شدند.

 

وی با اشاره به این که گاز مونوکسیدکربن، یک گاز بی‌رنگ و بدون بوست تصریح کرد: آبگرمکن، اجاق گاز آشپزخانه، بخاری و خودرو می تواند گاز مونوکسید کربن تولید کند.

 

هاشمی عنوان کرد: بررسی دودکش ها و هواکش ها به صورت منظم، نصب دستگاه های اخطار دهنده مونوکسید کربن در منزل، کنترل دستگاه های حرارتی منزل، امتناع از روشن کردن خودرو، موتور سیکلت و وسیله نقلیه خود در گاراژ با در بسته و تعبیه دریچه تأمین هوای وسایل گازسوز از جمله مواردی است که در پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن می‌توان به آن توجه کرد.

 

به گفته وی این شهرستان دارای ۷ پایگاه فعال ( ۳ پایگاه شهری و ۴ پایگاه جاده ای ) است و پیگیری های لازم برای ساخت و راه اندازی ۳ پایگاه دیگر در دست اقدام است.

 

ماموریتهای اورژانس ۱۱۵ در دو قالب ماموریت های شهری و ماموریت های جاده ای صورت می گیرد.

کد خبر 1134373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha