فضای مجازی  را با یاد شهدا و ایثار خانواده های آنان غنی کنیم

اقدامی با بیان اینکه باید دستاوردهای دفاع مقدس را در متن جامعه کنونی خود پیاده کنیم گفت: می بایست برای نسل جوان و نوجوان خود ره توشه های ارزشمندی را بجا بگذاریم و فضای مجازی و عینی جامعه را با یاد شهدا مزین کنیم.

«سمیه اقدامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه یکی از کمیته های هفت گانه دفاع مقدس که در همه استان ها راه اندازی شده است کمیته زنان دفاع مقدس است که جلسات آن در دفتر امور بانوان استانداری تشکیل می شود اظهار کرد: این کمیته ها متشکل از دستگاه های فرهنگی، اجرایی و فرمانداری ها در سراسر استان است که از سال 94 تشکیل شده و با اجرای برنامه هایی در حوزه زنان و دفاع مقدس توانسته جایگاه خودش را در سطح استان پیدا کند.

 

مسئول زنان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان و نایب رییس  کمیته زنان دفاع مقدس افزود: در ایام کرونا این برنامه ها متوقف نشد و در فضای مجازی و نشست های برخط در سطح ملی و استانی اجرا شد.

 

وی با اشاره به اینکه طی این چند سال برنامه های خوبی در مورد شهدای زن برگزار کرده ایم تصریح کرد: استان گیلان 37 خانواده شهید زن و 60جانباز زن دفاع مقدس دارد که دلجویی و بررسی بخشی از مشکلات این خانواده ها را در دستور کار داریم.

 

اقدامی بیان کرد: با توجه به پتانسیلی که استان گیلان با بیش از هشت هزار شهید، 22 هزار جانباز، 2 هزار و 200 آزاده، بیش از 30 هزار ایثارگر و 23شهید مدافع حرم  دارد، ما وظیفه داریم بیش از پیش بهتر و بیشتر در امر زنان و خانواده های آنان بپردازیم.

 

وی اضافه کرد: در همه شهرستان ها و بخش ها با هماهنگی سپاه قدس استان خواهرانی با روحیه جهادی در حوزه دفاع مقدس به عنوان رابطین ما همکاری لازم را دارند و با توجه به مناسبت های ویژه فعالیت هایی را انجام می دهیم.

 

اقدامی گفت: از جمله این برنامه ها هیات «اندیشه ورز» متشکل از جوانان و نخبگان است که با توجه به زمان و موضوعات مطرح شده در حوزه زنان  فعالیت هایی را انجام می دهند.

 

وی افزود: طرح «سلاله ها» ویژه کودکان و پیش دبستانی ها که فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال می کند و طرح «خورشید خانه ات باش» ویژه زنان شهدا و رزمنده، طرح «پیام آوران عاشورا» ویژه خواهران شهدا و.... است که می توان نام برد.

 

اقدامی تصریح کرد: طی این سال ها از خواهران شهدا کمتر یاد شده است که با تشکیل کمیته بانوان خواهران شهدا نیز در کنار مادران و همسران شهدا به روایتگری برادران عزیز خود می پردازند.

 

وی ادامه داد: طرح«حس پروانگی» را نیز ویژه متحولین به سبک و سیره شهدا برگزار کرده ایم.

 

اقدامی از ثبت و ضبط خاطرات و جمع آوری  اسناد از خواهران و همسران شهدا خبر داد و گفت: باید بتوانیم در کنار همه این عزیزان دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم را حفظ کنیم.

 

وی اذعان کرد: در بخش پژوهش نیز طی دو هفته اخیر نشست های وبیناری و دوره های آنلاین ویژه سبک زندگی را برگزار کردیم که همزمان با تهران در سراسر کشور اجرا شد.

 

وی اظهار کرد: استان گیلان در حوزه زنان، کودکان و نوجوانان تا کنون بیش از 20عنوان کتاب را به چاپ رسانده است و علاقه مندان می توانند با حضور در بنیاد حفظ آثار از کتاب ها بهره مند شوند.

 

اقدامی بیان کرد: هر یک از ما می توانیم دستاوردهای دفاع مقدس را در متن جامعه کنونی خود پیاده کنیم بدون آنکه هزینه ای در بر داشته باشد، چرا که هزینه اصلی خود را که همان جوانان برومند مبتکر، مخترع و حماسه آفرین بودند تقدیم کرده ایم تا نهال انقلاب و دفاع مقدس به ثمر بنشیند و پا بگیرد.

 

وی ادامه داد: اکنون باید از آن حماسه ها درس بگیریم و در متن جامعه آنرا نهادینه کنیم.

 

اقدامی با بیان اینکه همین نقش آفرینی ها و رشادت های مادران، همسران، خواهران و زنان رزمنده ما را برای سال های سال سیراب می کند افزود: ما به ازای هشت سال دفاع مقدس در استان گیلان هشت هزار شهید دادیم و امروز اگر همانند شهدا مسیرمان را درست انتخاب کنیم قطعا پیروزی زیادی بدست می آوریم.

 

وی گفت: اگر دشمن دست از ایران اسلامی بر نمی دارد بخاطر همان رشادت ها، ایستادگی شهدا و رزمندگان ما است.

 

اقدامی خاطر نشان کرد: می بایست برای نسل جوان و نوجوان خود ره توشه های ارزشمندی را بجا بگذاریم و فضای مجازی و عینی جامعه را با یادآوری شهدا و ایثار خانواده های آنان غنی کنیم

 

وی از برگزاری نهمین جشنواره استانی «اسوه های صبر و مقاومت» نیز خبر داد و گفت: این جشنواره به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در ۲۶دی برگزار خواهد شد.

 

اقدامی بحث ثبت و ضبط خاطرات و جمع آوری اسنادی که خاطرات مادران و همسران شهدا را به همراه دارد جز برنامه های مهم دانست و اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین بالا بودن سن خانواده شهدا باید بتوانیم با تشکیل گروه هایی هر چه بیشتر به جمع آوری این خاطرات اقدام کنیم.

کد خبر 1134457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha