غرب نسخه کامل برای نجات بشر ندارد/ جایگاه دانشگاه در گام دوم انقلاب

حجت الاسلام مستاجران با اشاره به تفکر غرب گرایی بین برخی از دانشگاهیان و مسئولان گفت: غرب نسخه کامل برای نجات بشر از چالش ها و سعادت مندی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مهدی مستاجران« در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به نقش و جایگاه مراکز علمی و دانشگاهی اظهارداشت: این مراکز در توسعه فرهنگی و علمی و ارتقا جایگاه نیروی انسانی نقش مهمی دارد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه مبانی دینی و اعتقادی اسلام مبنای حرکت بشر و سعادتمندی است، تصریح کرد: غرب نسخه کامل برای نجات بشر از چالش ها و سعادت مندی ندارد و بسیاری از افراد علاقه مند به آن جریان از دیدگاه خود پشیمان هستند.

وی ادامه داد: با وجود سرمایه عظیم و گنجینه های معتبر اسلامی دلیلی برای گرایش به غرب و بهره گیری از روش های آنان نیست و باید در دانشگاه و مراکز آموزشی از منابع اصیل دینی استفاده بشود.

حجت الاسلام مستاجران با اشاره به همت و تلاش علمای بزرگی که در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شده اند، خاطرنشان کرد: همت بلند این افراد محتواهای ارزشمندی را برای جامعه بشری آماده کرده اند و باید به جای محتوای غیرارزشمند از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

*جایگاه دانشگاه در گام دوم انقلاب

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و ماموریت دانشگاه ها در این مسیر گفت: توسعه علمی از وظایف دانشگاهیان و مراکز علمی در این بیانیه است که رهبر معظم انقلاب بر اساس ظرفیت و توانمندی هر منطقه ترسیم کرده است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان افزود: دانشگاه اصفهان یکی از موقعیت ها و مراکز مهم دانشگاهی در تحقق بخشی از ابعاد بیانیه و توسعه علمی کشور است که تاکنون نیز در گذشته دستاوردهایی داشته است.

وی اضافه کرد: تیم فعال هیات علمی، مدیریتی و دانشجویی این دانشگاه در اعتلای علمی جامعه و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی نقش خود را ایفا می کنند.

 

در این مراسم از تلاش های «هوشنگ طالبی« رئیس پیشین دانشگاه اصفهان تجلیل شد که او در این نشست تلاش بر جذب هیات علمی و نیروی توانمند آموزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کاهش جذب نیرو آینده دانشگاه را با مشکل روبرو می کند.

رئیس پیشین دانشگاه اصفهان افزود: استفاده از علم برای تربیت نیروی انسانی و استفاده از آن برای رفع نیازهای جامعه و پیشرفت کشور جز ضرورت ها بوده و در این سال ها دانشگاه اصفهان در این مسیر پیش رفته است.

در این مراسم نیز حسین هرسیج از اعضای هیات علمی علوم سیاسی دانشگاه اصفهان به عنوان رئیس دانشگاه معرفی شد.

کد خبر 1134489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha