سردار سلیمانی‌ها در پرتو مکتب اسلامی موجبات عزت، اقتدار و امنیت پایدار مردمی را فراهم کردند

حجت‌الاسلام توکلی گفت: سردار سلیمانی و سلیمانی‌ها به عنوان خواص و عزیزان مکتب اسلامی با حفظ معیارها و شاخص‌ها، یک قابلیت استعدادی در خود به وجود آورند و موجبات عزت، اقتدار و امنیت پایدار مردمی را فراهم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام طه توکلی» امروز (سه‌شنبه 14 دی) در همایش دختران حاج قاسم که در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت شهید سیلمانی و حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: همه کائنات و موجودات در مسیر خلقت به دنبال هدف هستند که در پرتو حیات ظاهری به کمال برسند و در این بین انسان‌ها در مسیر زندگی خود هدفمندترند و با انگیزه و عملکرد و رفتار هرآنچه در بستر حیات ظاهری اتفاق می‌افتد را به پیوست معرفتی و بصیریتی انجام می‌دهند.

 

مسئول معاونت تربیت و آموزش عقیدتی و سیاسی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان افزود: امروز به نام دختران سردار دل‌ها سردار سلیمانی است و خواهران و مادران در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) اجتماع کردند و قطعا در پرتو این اجتماع اهدافی را دنبال می‌کنند و ما به عنوان مخاطب مکتب سردار دل‌ها و عضوی از اعضای تشکیل‌دهنده جامعه اسلامی باید بدانیم مکتب سلیمانی، مکتب امام، مکتب حضرت زهرای اطهر (س) و مکتب نجات بخش دین اسلام از ما چه انتظاراتی دارند؛ توقع این همه مکاتب الهی، بصیرت انسان و حرکت به سوی سعادت و خوشبختی است.

 

وی با بیان فرازهایی از خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) اضافه کرد: در پرتو بیان حضرت زهرا (س)، سکولاریزم سنتی در دامن اسلام نو بنیان ریشه دوانده تا زمان ما و قطعا در نهضت و گفتمان مهدویت نیز شاهد چنین آسیب‌ها و چالشی پیش روی حاکمیت دین و حکومت واحد جهانی خواهد بود؛ به بیان حضرت فاطمه (س) مردم هم بعد از واقعه غدیر ایجاد موقعیت نکردند و با تهدید، ارعاب و وحشت حضرت علی (ع) را تنها گذاشتند.

 

حجت‌الاسلام توکلی تصریح کرد: امام (ره) معنای فراموش شده غدیر را عینیت داد به جمهوری اسلامی ایران و به محور عزت نه فقط برای شیعیان و مسلمانان بلکه برای همه جنبش‌های آزادی‌بخش بشری در سراسر دنیا تبدیل شدیم.

 

وی ابراز کرد: به تعبیر سردار دل‌ها امام راحل موازنه قدرت استراتژیک و نگاه‌ مستضعفان و محرومان عالم نسبت به حاکمیت را تغییر داد و ثابت کرد که دین می‌تواند مطالبات بشر را تامین کند و جوابگوی مطالبات عام بشریت باشد.

 

مسئول معاونت تربیت و آموزش عقیدتی و سیاسی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان اذعان کرد: امروز 43 سال از این عزت و اقتدار و عینیت قانون مطلوب یعنی قرآن و مدیریت مطلوب یعنی امامت می‌گذرد و 43 سال است که وصیت پیامبر (ص) تحت عنوان انقلاب اسلامی مصداق وجود خارجی پیدا کرده است.

 

وی عنوان کرد: بعد از 43 سال با وجود نوسانات ایجاد شده قبل از جنگ، هشت سال دفاع مقدس، تهاجم فرهنگی، تهاجم اجتماعی و تاکتیک‌هایی بر اساس ارعاب، وحشت و عملیات روانی و نفوذ، جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور الهام بخشی برای مستضعفان عرضه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام توکلی با اشاره به اینکه اما در این میان باید نقش مردان و عناصری که بیشترین تاثیرگذاری را در تحقق این مکتب اسلامی دارند و آن را بعد از 1400 سال عملی کردند، بیان کنیم ادامه داد: سردار سلیمانی و سلیمانی‌ها به عنوان خواص و عزیزان این مکتب با حفظ معیارها و شاخص‌ها، یک قابلیت استعدادی در خود به وجود آورند و موجبات این عزت، اقتدار و امنیت پایدار مردمی را فراهم کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند سردار سلیمانی را با دیده یک فرد نگاه نکنید بلکه به عنوان یک مکتب بنگرید، مکتبی که جهان‌بینی، محتوا و ترجمان دارد و برای یک عصر نیست بلکه برای همه جهانیان و همه دوران قابل استفاده است.

 

مسئول معاونت تربیت و آموزش عقیدتی و سیاسی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه رمز موفقیت ما نسبت به همه بحران‌ها و چالش‌ها توسل به ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) است تاکید کرد: باید نگاه را از زمین، ابزار و مادیات بگیریم و متوجه اعتقادات و ظرفیت‌های الهی که همان ائمه معصومین (ع) است معطوف کنیم و سردار سلیمانی به شایستگی و سربلندی در این مسیر گام برداشت و آن را انجام داد.

 

وی بیان کرد: سردار سلیمانی با نگاه انسانی و توام با تحکم، دلسوزی و مودت به شخصیتی مبدل می‌شود که خار چشم دشمنان است، شخصیتی که در مقابل مادر شهید خم می‌شود همان شخصیت به شبحی برای سرویس‌های جاسوسی دنیا تبدیل شد و موازنه قدرت را در آسیای غربی تغییر داد.

 

حجت‌الاسلام توکلی یاد آور شد: مادران و دختران ما باید با شیره جان فرزندان و سربازانی ولایت‌مدار تربیت و زمینه اراده خداوند را در این فرایند طی کنند و با این کار نقشی در ایجاد گفتمان مهدویت و نهضت انتظار و اعتلای کلمه الله داشته باشند.

 

کد خبر 1134492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha