چهارمحال و بختیاری میزبان ۸ شهید گمنام شد

پیکر مطهر هشت شهید گمنام امروز سه شنبه ۱۴ دی ماه وارد استان چهارمحال و بختیاری شد تا پس از برگزاری مراسم وداع با شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) خاکسپاری شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سن این شهیدان از ۱۸ سال تا ۲۵ سال است که از این تعداد چهار شهید در عملیات کربلای پنج، ۲ شهید در عملیات رمضان، یک شهید در عملیات والفجر ۴ و یک شهید در منطقه شلمچه به شهادت رسیده است.

 

از مجموع شهدای گمنامی که روز سه‌شنبه از طریق فرودگاه شهرکرد وارد این استان شده است، ۲ شهید در شهر آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا، ۲ شهید در شهر ناغان شهرستان کیار، سه شهید در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرکرد و یک شهید در حوزه علمیه خواهران خاکسپاری می‌شود.

 

با احتساب این هشت شهید، مجموع شهدای گمنامی که در این استان خاکسپاری شده است به ۱۲۸ شهید رسیده است و ۳۹ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده است.

 

حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (سه شنبه ۱۴ دی) در آیین استقبال از شهدای گمنام در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد اظهار داشت: حضور شهدای گمنام در استان یک توفیق برای پویایی و زنده بودن جامعه است و شهدا دارای پیام هستند و باید همواره بر گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود: قرارگیری در مسیر شهدا باعث عاقبت بخیری و آباد شدن دنیا و آخرت می‌شود از همین رو باید همواره راه و منش شهیدان را به نسل‌های جوان انتقال داد.

 

وی تصریح کرد: شهدا انتظار دارند تا ما پویا، تحول آفرین و دارای غیریت دینی باشیم و راه و سیره شهدا همچنان تداوم داشته باشد.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: خدا برکات فراوانی به شهدا داده و آنها را منشا برکت کرده و مزارشان تا ابد درخشنده شفادهنده و گره گشا است.

 

کد خبر 1134499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha