سوز گریه بر حضرت زهرا(س)خاموش شدنی نیست

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه دشمنان اسلام با چهار شگرد تهدید، تطمیع، تحریف و توجیهه به دنبال محو حادثه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بودند، گفت: به مدد خداوند متعال این حادثه ماندگار شد و امروز بیش از گذشته مطرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«سیدحسین شفیعی» امشب(۱۴دی)‌در  اولین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) که به میزبانی نماینده ولی فقیه درمازندران در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، اظهار کرد: شهادت حضرت زهرا(س) در بیش از ۱۴قرن گذشته در یک فضای اقلیمی محدودی واقع شده است در طی دوران گذشته معاندان با آل رسول  و دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) با چهار شگرد کوشیدند که این حادثه فراموش شود و از خاطره ها محو گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه از شهر مقدس قم با بیان اینکه دشمنان اسلام با چهار شگرد تهدید، تطمیع، تحریف و توجیهه به دنبال محو حادثه شهادت ام ابیها(س) بودند، افزود: به مدد خداوند متعال این حادثه ماندگار شد و امروز بیش از گذشته مطرح است.

 

وی ادامه داد: حتی در شرایط بسیار سخت و ناگوار کرونایی هم دلدادگان زهرای مرضیه برگزاری مراسم های فاطمیه را فراموش نکردند برپایی مجالس سوگواری ویژه بی بی دوعالم را اهمیت دادند.

 

حجت الاسلام شفیعی بیان کرد: جای این پرسش هست که بپرسیم عامل سرزنده ماندن فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) چیست بی تردید عوامل متنوعی در تداوم فاطمیه و در سرزنده بودن ماجرای غم بار شهادت حضرت دخیل بوده و دخیل هستند.به نظر می آید یکی از این عوامل که بسیار تاثیر گذار بود شدت سوز این حادثه است. همچنین این حادثه زمین و زمان را به گریه واداشت قلب همه آل رسول را جریحه دار کرد؛ دل همه شیفتگان فاطمه زهرا(س) را سوزاند.

 

وی اضافه کرد: ما معترفیم ائمه معصومین(علیهم السلام) فرموده اند هیچ روزی به مثل عاشورای سیدالشهدا(ع) تاریخ ندیده است حتی امام رضا(ع) فرموده است سوز روز عاشورا پلک چشم ما را سوزاند. اما از روایتی که در برخی کتب حدیث آمده است چنین برمی آید که در برآمده از حادثه شهادت حضرت زهرای مرضیه اعظم بود.

 

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه در زیارت عاشورا کسانی که حرمت اهل بیت(علیهم السلام) را نادیده گرفتند، افزود: مهمترین وظیفه محبان حضرت زهرا(س) برپایی مجالس اقامه عزای فاطمی و حضور در این مجالس و عمل به سیره آن حضرت است.

 

وی به تقارن ایام فاطمیه با ایام گرامیداشت علامه مصباح یزدی و سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره و اظهار کرد:استان مازندران در گرامیداشت این مناسبت ها به درستی ورود پیدا کردند.

 

حجت الاسلام شفیعی به همت والای رهبرمعظم انقلاب اسلامی در برپایی مجالس عزاداری ائمه اطهار (علیهم السلام) در شرایط کرونایی اشاره و بیان کرد: نباید به بهانه عزاداری در زمین دشمن سینه نزنیم.

 

وی به فعالیت گروه های منحرف عزاداری که با هدف نام انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی درحال برگزاری است اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی در برپایی محافل عزاداری ایام فاطمیه پیشتاز بودند و اینکه عده ای به دنبال حذف نام و یاد ایشان از محافل عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) هستند که این تحرکات کار عوامل داخلی دشمنان انقلاب و اسلام است و هیات مذهبی و عزاداران فاطمی باید مراقبت کنند.

 

کد خبر 1134524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha