خسارت سیل به روستا‌های دهستان ناصرآباد بخش جغین

رونما گفت: بارش شدید باران موجب جاری شدن سیلاب و وارد شدن خسارات به اهالی روستاهای دهستان ناصرآباد بخش جغین شهرستان رودان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، « کریم رونما » در حاشیه بازدید استاندار هرمزگان و نماینده مردم شرق استان از محل احداث پل ناصرآباد و همچنین پل روستای کم باران، عنوان کرد: براثر بارندگی چند روز اخیر و جاری شدن سیل به بسیاری از منازل مسکونی روستاهای دهستان ناصرآباد خسارت وارد شد.

 

وی تجاوز به کرانه های رودها و رودخانه بزرگ جغین را موجب جاری شدن سیل در روستاهای دهستان ناصرآباد دانست و افزود: در پی غفلت دستگاه های متولی طی سال های خشکسالی، عده ای سودجو و منفعت طلب به حریم رودخانه و رودها تجاوز کردند و با تخریب جنگل اقدام به غرس درخت و احداث باغ در حریم رودخانه و رودها و برداشت بی رویه شن و ماسه کردند.

 

 

عضو شورای اسلامی دهستان ناصرآباد ادامه داد: تجاوز به حریم رودخانه و رودها موجب شد در بارندگی اخیر و جاری شدن سیل، سیلاب وارد روستاهای دهستان ناصرآباد شود و به بسیاری از منازل اهالی خسارت وارد کند.

 

 

رونما گفت: رفع تصرف و حفاظت از اراضی، ساماندهی و اصلاح مسیر رودخانه و رودها باعث تثبیت کناره ها و مناطق مسکونی در مسیر رودخانه ها و رودها شده و خطر تخریب و تهاجم سیلاب ها را کاهش می دهد.

 

 

وی از متولیان امر و دستگاه های ممسئول خواست تا قبل از وقوع حوادثی دلخراش برای اهالی روستاهای دهستان ناصرآباد وارد عمل شوند و نسبت به رفع تصرف حریم رودخانه و رودهای این دهستان اقدامات لازم انجام دهند.

 

 

گفتنی است، روستای ناصرآباد با هزار و600  نفر جمعیت در فاصله ۱۰ کیلومتری مرکز بخش جغین و ۷۰ کیلومتری مرکز شهرستان رودان قرار دارد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1134581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha