تلاش برای اتصال روستاهای باقیمانده فارس به شبکه ملی اطلاعات

روحی گفت: ​از ظرفیت های استانی و اپراتورهای ارتباطی برای اتصال روستاهای باقیمانده فارس به شبکه ملی اطلاعات استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ایرج روحی»، امروز (چهارشنبه 15 دی) در جلسه شورای مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس که در اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب برگزار شد، گفت: ​از ظرفیت های استانی و اپراتورهای ارتباطی برای اتصال روستاهای باقیمانده فارس به شبکه ملی اطلاعات استفاده خواهد شد.

مشاور وزیر و مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  افزود: تیم های اجرایی اپراتورها برای جمع بندی و تهیه برنامه اتصال مابقی روستاهای بالای 20 خانوار فاقد ارتباط استان فارس به شبکه ملی اطلاعات در شیراز حضور دارند.

وی اضافه کرد: چهار هزار روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نشده اند و کیفیت ارتباطات در سه هزار و 500 روستا نیز پایین است که برای اتصال و بهبود کیفیت ارتباطات در این روستاها در حال تلاش هستیم.

روحی اعلام کرد: حدود 400 روستای فارس به دلیل عواملی مانند وسعت و وضعیت جغرافیایی استان به لحاظ کوهستانی بودن و نبود دسترسی مناسب به برخی روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل نشده اند که با حضور تیم های اجرایی اپراتورهای همراه و ثابت جلسات فشرده ای برای بررسی روستاهای فاقد اینترنت در فارس در حال برگزاری است تا برنامه اجرایی اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.

وی ادامه داد: توسعه ارتباطات روستایی یک پروژه کشوری است و برای تسریع و تسهیل در اتصال روستاها باید علاوه بر حضور فعال بازیگران حوزه ارتباطات، سایر بازیگران استانی مانند استانداری، ادارات برق، راهداری و منابع طبیعی نقش آفرینی کنند.

«مهرداد سهرابی» نیز در این جلسه گفت: استان فارس چهارمین استان کشور از نظر وسعت و جمعیت است و طی سه سال گذشته و تلاش کردیم امکانات و توسعه ارتباطات به صورت متوازن به هر 36 شهرستان استان اخصتصاص یابد و در 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان در حال حاضر پوشش مطلوب اینترنت سیار وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: برای اتصال 400 روستای باقی مانده در استان به شبکه ملی اطلاعات خواستار تخصیص اعتبارات و حمایت های لازم هستیم.

 

خاطر نشان می شود، جلسه شورای مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس در محل اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب برگزار شد.

کد خبر 1134617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha