هوشمندی فرهنگی  از خصوصیات شهید سلیمانی بود

دکتر مقیمی پیشگامی و مدیریت میدانی را عناصر مدیریت به سبک شهید سلیمانی دانست و گفت: شهید سلیمانی تاکید داشت همه مدیران در عرصه‌های مختلف باید نقش امام را ایفا کنند یعنی جلودار باشند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «دکتر سید محمد مقیمی» در ویژه برنامه «سرو ماندگار» که با شعار «عَلَم در امتداد قلم» همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و به مناسبت اولین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شدبا اشاره به تقارن «عَلَم در امتداد قلم»، گفت: آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان تئوریستین مکتب فکری انقلاب اسلامی و تبیین‌گر دیدگاه‌های امامین انقلاب اسلامی، خوراک فکری فراهم کرد. شهید سلیمانی نیز به عنوان قهرمان عرصه میدان، این تئوری‌ها و مکتب فکری را در عرصه عملیاتی پیاده کرد.

 

 رییس دانشگاه تهران اظهار داشت: قرآن کریم به ما می‌آموزد که حیات طیبه با تقوا در کنار عمل صالح شکل می‌گیرد. تقوا ناظر بر باورها و مبانی فکری درست است. عمل صالح پیاده کردن این مبناهای فکری است. تلفیق این دو  حیات طیبه می شود.


وی با اشاره به کتاب خود با عنوان «رهبری اخلاص مدار؛ جوهره مکتب شهید سلیمانی»، بیان کرد:  برای این کتاب بیش از ۶۰ مصاحبه و سخنرانی شهید، همرزمانش و شخصیت‌های بین‌المللی و داخلی صورت گرفته است. به یک مدل مدیریتی رسیدیم. در این مدل یک سری مولفه‌ها به عنوان مؤلفه‌های زمینه‌ساز برای  رشد رهبری اخلاص ‌مدار احصا شده است.پیشگامی و مدیریت میدانی  عناصر مدیریت به سبک شهید سلیمانی هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی تاکید داشت همه مدیران در عرصه‌های مختلف اعم از نظامی، اداری و دانشگاهی باید نقش امام را ایفا کنند یعنی جلودار باشند.  مدیران به جای اینکه در دفاتر خود بنشینند باید در صحنه عملیاتی حاضر  باشند، عملیات را رصد کنند و با نظاره کردن  عملیات به فرماندهی بپردازند.


دکتر مقیمی، هوشمندی فرهنگی را یکی دیگر از خصوصیات شهید سلیمانی دانست و افزد: از این ویژگی باید الگو گرفت.شهید سردار سلیمانی با هوشمندی فرهنگی توانست قومیت‌، ملیت‌ها و زبان‌های مختلف را زیر چتر جبهه مقاومت جمع کند.

بر اساس این گزارش، «سردار حمیدرضا مقدم‌فر» در این مراسم خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی را باید بیش از آنچه که در این روزها گفته می‌شود شناخت. شناخت ایشان نیازمند تحقیق و پژوهش است.  شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیت جامع در ابعاد مختلف و انسان تراز تمدن نوین اسلامی است. پس از شها دیت حاج قاسم سلیمانی و به برکت خون ایشان، قدرت و سرعت جبهه مقاومت کاملا تزایدی بالا رفت.

 

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه همه مردم نیازمند الگو گرفتن از شهید سلیمانی هستند، اظهار داشت:  امروز مدیران و مسئولان کشور بیش از مردم به الگوگیری از سبک مدیریت انقلابی و جهادی سردار سلیمانی نیاز دارند. حاج قاسم سلیمانی دست‌یافتنی است، به شرط آنکه او را شناخت.  رموز مدیریت شهید سلیمانی را باید کشف کرد.

 

گفتنی است، در این مراسم  حاج سعید حدادیان به مدیحه سرایی و میلاد عرفان‌پور شاعر آئینی به شعرخوانی پرداخت. کلیپی با محوریت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یوم‌الله ۹ دی و ایام فاطمیه پخش شد. مسئولان دانشگاه تهران به همراه سایر شرکت‌کنندکان در این مراسم بر سر مزار شهدای گمنام  در دانشگاه تهران حاضر شدند و با ذکر فاتحه و صلوات و نثار شاخه گل به مقام شهدا ادای احترام کردند.

 

 

کد خبر 1134619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha