ظرفیت انبارهای سردخانه محصولات مهم کشاورزی کردستان افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: شرکت پشتیبانی امور دام ظرفیت انبارهای سردخانه محصولات مهم کشاورزی خود را نسبت به سال گذشته افزایش داده تا کمبود هیچ محصولی در استان به‌ویژهدر مواقع پیک مصرف مشاهده نشود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در نوزدهمین قرارگاه امنیت غذایی که بصورت ویدیو کنفرانس و با حضور مقام عالی وزارت، مدیر تعاون روستائی، مدیرکل پشتیبانی امور دام، مدیر کل دامپزشکی و  نمایندگان سپاه پاسداران و تعزیرات حکومتی و معاونین و مدیران ستادی برگزار شد، به ذخیره سازی محصولات مهم کشاورزی خصوصا مرغ و گوشت قرمز و خرید شیر مازاد بر تولید توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان پرداخت و اظهار کرد: این شرکت ظرفیت انبارهای سردخانه خود را نسبت به سال گذشته افزایش داده تا کمبود هیچ محصولی در استان خصوصا در مواقع پیک مصرف مشاهده نشود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بر آمادگی روستا بازارها مبنی بر توزیع سبدهای کالا اشاره کرد و اظهار داشت: مرغداران و دامداران استان برای تامین زنجیره گوشت آمادگی‌های لازمه را دارند.

 

سپری تصریح کرد: در راستای تنویر افکار عمومی و توجیه مولدین عمده محصولات دامی،  زراعی و باغی، بلافاصله با تمامی مدیران مجموعه جهاد کشاورزی و دستگاههای وابسته جلسات تبیین موضوع کارآمد سازی نظام هدفمندی یارانه‌ها را برگزار کردیم.

 

وی همچنین به برگزاری جلسات شورای تامین استان با حضور استاندار اشاره و تصریح کرد: به تمامی فرمانداران شهرستان‌های استان نیز دستورات و دستاوردهای هدفمندی نظام یارانه‌ها را ابلاغ کرده‌ایم.

 

سپری به ذخیره سازی محصولات مهم کشاورزی به‌ویژه مرغ، گوشت قرمز و خرید شیر مازاد بر تولید توسط شرکت پشتیبانی امور دام اشاره کرد و افزود: این شرکت ظرفیت انبارهای سردخانه خود را نسبت به سال گذشته افزایش داده تا کمبود هیچ محصولی در استان به‌ویژه در مواقع پیک مصرف مشاهده نشود.

 

وی به برگزاری 20 جلسه قرارگاه امنیت غذایی با 110 مصوبه پرداخت و اضافه کرد: قرارگاه امنیت غذایی با 450 مورد بازرسی و تشکیل پرونده برای 75 متخلف در امر توزیع کالاهای اساسی و معرفی به تعزیرات اقدامات خوبی انجام داده است.

 

در ابتدای این نشست روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی 11 استان  گزارش اهم اقدامات خود در راستای کارآمد سازی نظام یارانه را ارائه دادند.

کد خبر 1134706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha