خرید توافقی ۳۰ هزار شاخه گل نرگس از کشاورزان خوسفی

ضیائیان احمدی گفت: تاکنون ۳۰ هزار شاخه گل نرگس به صورت توافقی به منظور کاهش دغدغه کشاورزان در خصوص فروش محصول، از آنها خریداری شده است.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: با آغاز برداشت گل نرگس تمایل نرگس کاران خوسفی به فروش توافقی تولیدات آنها افزایش داشته است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی افزود: در شهرستان خوسف برای کمک به کشاورزان و کوتاه کردن دست دلالان، خرید توافقی گل نرگس توسط شرکت سبز آفرینان آغاز و تاکنون ۳۰ هزار شاخه گل از کشاورزان خریداری شده است.

 

وی با بیان اینکه این شرکت سه سال موفقیت آمیز در خرید توافقی گل نرگس خوسف داشته است، افزود: این شرکت از سال 98 اقدام به افتتاح مرکز خرید گل نرگس کرده که در همان سال بیش از 110 هزار شاخه گل نرگس و در سال 99، 130 هزار شاخه و امسال تاکنون 30 هزار شاخه گل از کشاورزان خریداری کرده است.

 

وی تصریح کرد: مطالبات نرگس کاران توسط شرکت تولید روستایی سبز آفرینان خوسف به موقع پرداخت شده است لذا استقبال از فروش توسط کشاورزان 50 درصد افزایش داشته است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: گل های نرگس در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از نرگس کاران خوسف خریداری و به استان های تهران، سیستان و بلوچسان، خراسان رضوی و کرمان صادر می شود.

 

ضیائیان احمدی با بیان اینکه در خرید توافقی گل نرگس قیمتی مدنظر قرار می گیرد که هم مورد تأیید کشاورز و هم مورد تأیید تشکل باشد، افزود: امسال به دلیل نبود بارندگی و خشکسالی گل دهی گل نرگس کم شده است اما این شرکت با توجه به دغدغه نرگس کاران در بحث فروش، ورود خوبی داشته است.

 

وی تصریح کرد: امسال مطالبات نرگس کاران بعد از اتمام فصل برداشت گل نرگس به حساب آن ها واریز خواهد شد.

کد خبر 1134732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha