بهره مندی ۹۵ درصدی استان زنجان از گاز طبیعی تا سال ۱۴۰۱

در حال حاضر ۲۱ شهر و ۶۰۳ روستای استان زنجان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۱ درصد بهره مندی استان زنجان از این نعمت الهی به ۹۵ درصد برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان امروز با حضور مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران در این شرکت برگزار شد.

 

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و سردار سلیمان اظهار کرد: بعد از رحلت حضرت رسول  اکرم(ص) شاهد بروز مسائلی هستیم که نتیجه آن حمایت حضرت فاطمه زهرا(س) از ولایت بود و اینکه اثبات کند ولایت در مسیر خود قرار گیرد که علیرغم تلاش های آن حضرت هرچند در آن مقطع تحقق نیافت ولی چراغ ولایت همچنان و با حضور بابرکت رهبر معظم انقلاب روشن است.

 

سید جلال نورموسوی خدمت رسانی به مردم را توفیقی برای مسئولان و مدیران خواند و گفت: نکوداشت ها و بزرگداشت های دنیوی برای ارائه خدمات نشات گرفته از دعاهای خیر مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه در شرکت ملی گاز ایران تغییر مدیریت با تغییر در رویکرد شرکت و  در سه محور بوده است، گفت: گازرسانی به مردم رضایت مندی به همراه دارد و بهره وری را می توان از همین منظر دنبال کرد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه برای استمرار گازرسانی بایستی زیرساخت ها آماده باشد، بر ضرورت تعمیرات دوره ای تجهیزات گازرسانی برمبنای تکنولوژی نوین تاکید کرد وگفت: در کنار این کارها بایستی اقدامات اصلاحی را برای بهبود کارها انجام داد.

 

نورموسوی افزود: در راستای آماده سازی نیروی انسانی، مانورها می تواند موثر باشد و برای پیشگیری از بروز و مقابله بحران و رفع حوادث به وجود چنین نیروهایی نیاز داریم.

 

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران به ارائه 22 خدمت الکترونیکی به مردم در حال حاضر  اشاره کرد و افزود: یکی از تاکیدات مدیریت جدید این شرکت خشکاندن ریشه های بروز فساد در ادارات است که از طریق ارائه خدمات الکترونیکی قابل اجراست.

 

وی به حفظ سرمایه های انسانی از طریق رفع اشکالات با برگزاری دوره های آموزشی در کنار سرمایه های مادی اشاره کرد و گفت: ایجاد انگیزه و تکریم نیروی انسانی جزو الزامات است.

 

سرپرست شرکت گاز استان زنجان در ادامه این جلسه اظهار کرد: امیدوارم در رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری در استفاده از نیروهای کارآمد، جوان و متعهد موفق عمل کنم.

 

رحیم سلیمانی نژاد ادامه داد: بر اساس ابلاغیه شرکت ملی گاز یکی از مهمترین چالش‌ها در حوزه گاز بهینه سازی مصارف سوخت است، که در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

 

مدیرعامل سابق شرکت گاز استان زنجان نیز ادامه داد: 21 شهر و 603 روستای استان زنجان به صورت کامل از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

 

موسی احمدلو با اشاره به اینکه در 88 روستا در حال گازرسانی با پیشرفت فیزیکی 98 درصد هستیم، گفت: در 58 روستا نیز طراحی و پیمان سپاری در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه تا سال 1401 درصد بهره مندی استان به گاز طبیعی به 95 درصد می رسد، خاطرنشان کرد: تمام واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی استان زنجان از گاز طبیعی بهره مند هستند.

 

احمدلو تعداد مشترکین بهره مند از گاز طبیعی را 374 هزار مشترک خواند و گفت: این شرکت از طریق 42 واحد سی ان جی به مردم خدمات ارائه می دهد.

 

معاون امور عمرانی استانداری زنجان در خصوص اهمیت مصرف بهینه گاز گفت: در این عرصه کارهای بسیاری انجام شده و از عوامل اجرا کننده این اقدامات تقدیر می کنم.

 

سید محمد شعاعی ادامه داد در انواع مصارف خانگی صنعتی و تجاری نیازمند گاز هستیم ولی با توجه به رویکرد توسعه اقتصادی که مورد تاکید دولت و استاندار زنجان است بایستی به رشد اقتصادی 8.7 درصد برسیم و نیازمند نگرش تازه برای تامین گاز صنایع و واحدهای تجاری هستیم.

 

وی افزود: در راستای رایزنی در تامین اعتبار و هماهنگی بین صاحبان صنایع در کنار عوامل شرکت گاز هستیم و از تمام توان خود برای تامین منابع گاز و توسعه اقتصادی استفاده خواهیم کرد.

 

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات موسی احمدلو مدیرعامل اسبق شرکت، رحیم سیلمانی نژاد به عنوان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان منصوب شد.

کد خبر 1134742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha