دستگاه‌های کردستان در شناسایی و جذب افراد بی‌سواد همکاری کنند

استاندار کردستان بر همکاری و کمک دستگاه‌ها و ادارات استان با آموزش و پرورش در راستای شناسایی و جذب افراد بی‌سواد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در سومین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با تبریک موفقیت و دستاوردهای این حوزه از اهتمام و تلاش‌های اعضای شورا در راستای اجرایی شدن برنامه‌های سواد آموزی تشکر کرد.

 

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست و ضرورت و اهمیت برگزاری برنامه‌ها، خواستار پیگیری جدی اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده شورای پشتیبانی از طریق شهرستان‌ها شد و گفت: با هماهنگی حوزه استانداری، حدود انتظارات جهت اجرا به فرمانداران ابلاغ شود.

 

زارعی کوشا با اشاره به برخورداری استان کردستان از شاخص‌های فرهیختگی، قدمت تاریخ و تمدن، اظهار داشت: اقتضای این شرایط و جایگاه این است که در این حوزه، وضعیت استان از جاهای دیگر بهتر باشد.

 

رئیس شورای پشتیبانی سواد آموزی، وضعیت رشد عملکرد حوزه سوادآموزی استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: با این وجود هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

 

وی با بیان اینکه هر قدر ما جل تر می‌رویم، تعریف سواد قدری تغییر می‌کند، اظهار داشت: در صورتی که سطوح و استانداردهای جهانی را رعایت کنیم، ممکن است خیلی از ما نیاز به نهضت تحکیم و تقویت سواد داشته باشیم و اقتضای امروز این است که حداقل‌هایی از تکنولوژی، فناوری و شناخت و بینش را در زمینه‌های مختلف داشته باشیم.

 

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود کلید واژه و مهم‌ترین نیاز حوزه سوادآموزی را شناسایی افراد بی‌سواد عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت کمک همه دستگاه‌ها در شناسایی افراد بی‌سواد در نقاط مختلف استان، اظهار داشت: این مجموعه آمادگی دارد با فعالیت در راستای ارتقای شاخص‌ها گام بر دارد و دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌هایی که ارتباط تنگاتنگ در نقاط و بخش‌های مختلف استان دارند، باید بیشتر نقش آفرینی کنند.

 

 وی با اشاره به تلاش رسانه‌های گروهی استان به ویژه صدا و سیما در اطلاع رسانی موضوعات مختلف به عنوان یکی از دستگاه‌های بسیار موثر، گفت: هم‌افزایی رسانه استانی به کسب نتایج مطلوب کمک می‌کند و از ابتدای انقلاب تاکنون صدا و سیما نقش ویژه‌ای در راستای ترغیب افراد برای آموزش سواد داشته است و این یکی از افتخارات نظام اسلامی است که از جمعیت استان که در ابتدای شکل گیری انقلاب تنها حدود ۳۰ درصد آنان با سواد بوده‌اند.

 

زارعی کوشا اضافه کرد: امروز تا پایان ریشه کنی بی سوادی چند درصد بیشتر نمانده و باید برای ریشه کنی بی‌سوادی تلاش لازم صورت گیرد تا  در سطح کشور و استان جشن پایان بی‌سوادی برگزار کنیم.  

 

کد خبر 1134782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha