مردم تا حد توان به هم نوعان خود و نیازمندان کمک کنند

آیت الله علم الهدی گفت:این حرکت مواسات و همدلی حرکتی مبتکرانه است و مردم همه باید سعی کنند تا حد توان در این طرح به هم نوعان خود و کسانی که نیاز دارند کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سیداحمد علم الهدی» امروز(۱۵ دی) در مراسم توزیع ۱۲۵ هزار بسته معیشتی با بیان اینکه اجرای طرح مواسات که به امر مقام معظم رهبری است در استان ما هنوز ادامه دارد، گفت:ثواب طرح نذر فاطمی نصیب روح حاج قاسم سلیمانی، مردی که جانش را برای امنیت همه مردم فدا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد:این حرکت مواسات و همدلی حرکتی مبتکرانه است و مردم همه باید سعی کنند تا حد توان در این طرح به هم نوعان خود و کسانی که نیاز دارند کمک کنند.

 

وی افزود: در صدر اسلام و در زمان پیامبر (ص) وقتی که یهودیان باغ ‌های فدک را به عنوان جزیه به پیامبر اسلام دادند، آیه نازل شد که آنچه که بدون جنگ و خونریزی به دست بیاید مربوط به خدا و رسول است که جبرییل نازل شد و به رسول خدا فرمود فدک را به فاطمه (س) هدیه بده و رسول خدا هم همین کار را انجام دادند.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: امیر مومنان (ع) و فاطمه زهرا(س) هم همه عواید آن را بین فقرا تقسیم می‌کردند و حتی به اندازه قوت خانوده خود از آن سهم بر نمی‌داشتند.

 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: بعدها همین فدک را از فاطمه زهرا (س) با این استدلال که پیامبران از خود ارث بر جا نمی‌گذارند غصب کردند در حالی که باغات فدک ارث نبود بلکه هدیه خدا و رسول خدا به فاطمه زهرا (س) بود.

کد خبر 1134792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha