لزوم استفاده از ظرفیت های گردشگری زیارت و سلامت در فارس

شرفی گفت: گردشگری محرکه اقتصاد فارس خواهد بود و عدم انطباق دستگاه ها با شرایط شیوع کرونا مانند سایر کشورها و عدم اختصاص اعتبارات و حمایت های مناسب به بخش گردشگری باعث عدم بهره برداری از ظرفیت ها به ویژه توریسم سلامت و گردشگری زیارت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهراب شرفی»، امروز (چهارشنبه 15 دی) در نشست کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته با مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: استان فارس در حوزه گردشگری، شهرت ملی و جهانی دارد اما بحران کرونا در 2 سال اخیر بخش گردشگری استان را با شرایط نامطلوبی مواجه کرده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس افزود: بخش خصوصی فارس در حوزه گردشگری در کنار بخش دولتی قرار دارد و نمایندگان برای رفع مشکلات و رونق گرفتن گردشگری فارس باید همراهی بیشتری کنند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد ما برگزاری جلسه با مجمع نمایندگان استان برای رفع موانع تولید در این حوزه است و مشکلات بخش خصوصی گردشگری استان بارها به مسئولان انتقال داده شده است.

شرفی تاکید کرد: عدم تمکین ارگان های ذیربط برای بررسی و رفع معضلات حیطه گردشگری در جلسات کمیته و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از مشکلات استان است و در جلسات این کارگروه قید نکردن عنوان گردشگری معضل جدی برای پیشبرد امور حوزه گردشگری به شمار می رود.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: میراث فرهنگی و مسئولان استان باید مکاتبه و رایزنی لازم را با سازمان میراث فرهنگی و وازرتخانه و کارگروه کشوری را داشته باشند.

وی ادامه داد: گردشگری محرکه اقتصاد فارس خواهد بود و عدم انطباق دستگاه ها با شرایط شیوع کرونا مانند سایر کشورها و عدم اختصاص اعتبارات و حمایت های مناسب به بخش گردشگری باعث عدم بهره برداری از ظرفیت ها به ویژه توریسم سلامت و گردشگری زیارت می شود.

شرفی تصریح کرد: منافع اقتصادی بخش گردشگری می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات فارس باشد و مشکلات آین حوزه باید به تفکیک به نمایندگان استان در مجلس ارائه شود.

کد خبر 1134812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha