طرح «شکوه مادری» به روستای گسک اسفراین رسید

«زهرا انصاری» مادر قرآنی و پرتلاش روستای گسک اسفراین که زنان بی‌سواد را با کلمات و خطوط قرآن آشنا کرد، در قاب تکریم شکوه مادری نشست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، با حضور در روستای گسک اسفراین و با همراهی تنی چند از فعالان فهما در این منطقه، از فعالیت های «زهرا انصاری» مادر ارزشمند قرآنی در قالب طرح شکوه مادری تقدیر کرد.

 

«زهرا انصاری» دارای دو فرزند دختر و هم اکنون مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی علیه السلام  و مسئول خانه قرآن نورالشمس روستای گسک است که در حال حاضر توانسته زنان بی‌سواد روستای گسک را با الفبای قرآن آشنا کند به طوری که می توانند به راحتی آیات قرآن را بخوانند.

 

وی در این باره با عنوان اینکه هیچ وقت برای یادگیری علم  به ویژه  کلام خداوند دیر نیست و در هر سن  و شرایطی زمینه یادگیری و آموزش فراهم است، گفت: چند تن از بانوان که از نعمت سواد خواندن و نوشتن بی بهره بودند، با علاقه و پیگیری، خوشبختانه اکنون  توانسته اند  نزدیک به 6 جزء از قرآن را به خوبی و با لحن عربی به زیبایی بخوانند.

 

انصاری  اضافه کرد: این بانوان تصمیم گرفتند به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و با پیروی از سیره فاطمی و انس با قرآن، گروه قرآنی با نام «کوثر» تشکیل دهند و سوره مبارکه کوثر را همخوانی و اجرا کنند و از ابتدای دهه فاطمیه اول  هرروز تا پس از روز شهادت حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها)  نیز ختم مبارک سوره کوثر را در برنامه دارند.

 

«هاشم شیرازیان»، طرح ملی  «شکوه مادری» را با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله پیرامون مسجد عنوان کرد و افزود: تلاش ما این است که مادران ارزشمند و تاثیرگذار به عنوان الگوهای موفق برای دختران و زنان جامعه معرفی شوند.

 

حجت الاسلام «علی رضایی»، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین و حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» از قاریان برجسته استانی در این مراسم حضور داشتند.

 

 

کد خبر 1134829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha