مدارس بر ترویج اقامه نماز تمرکز کنند/ تدوین برنامه جامع در راستای توسعه فرهنگ نماز

مرتضوی با اشاره به ضرورت نهادینه سازی فرهنگ نماز در بین کودک و نوجوان گفت: مدارس بر ترویج اقامه نماز و آموزش اصول مربوط به این فریضه دینی تمرکز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «سید رضا مرتضوی« در نشست ستاد اقامه نماز استان اصفهان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و مدیران کل و نهادهای فرهنگی ترویج نماز برگزار شد اظهارداشت: ترویج فرهنگ نماز و آموزش مفاهیم مربوط به آن باید در مدارس و مهدهای کودک و از سنین پایین در نهادهای اجتماعی و فرهنگی و توسط خانواده ها نهادینه شود.

استاندار اصفهان افزود: مدارس بر ترویج اقامه نماز و آموزش اصول مربوط به این فریضه دینی تمرکز کنند که کم کاری در این حوزه موجبل بروز مشکلاتی در شرایط فعلی شده است.

وی با بیان اینکه اوایل انقلاب در حوزه نماز به صورت جدی کار شد، تصریح کرد: این مدل کار در ادامه مسیر به خوبی پیش نرفت و امروز شاهد چالش های زیادی برای مبانی و اعتقادی و مشکلات ناشی از ترک این فریضه هستیم.

مرتضوی با بیان اینکه اقامه نماز در بازدارندگی از ارتکاب به آسیب های اجتماعی نقش دارد، تصریح کرد: اگر این مهم به معنای واقعی و اخلاص انجام گیرد بسیاری از مشکلات اجتماعی را نخواهیم داشت.

وی تمرکز بر این حوزه را مهم خواند و اذعان داشت: متولیان این عرصه اقدام اساسی و هدفمند و به دور از آمار و فعالیت اداری به آن بپردازند.

 

*تدوین برنامه جامع در راستای توسعه فرهنگ نماز

استاندار اصفهان در این جلسه با بیان اینکه باید مفاهیم دینی در حوزه های مختلف در کشورمان نهادینه شود، تصریح کرد: اقامه نماز یکی از این مسائل که باید برای آن برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرد.

وی ادامه داد: تدوین برنامه جامع در راستای توسعه فرهنگ نماز ضرورت دارد و ستاد اقامه نماز برای این موضوع اقدام کند و نهادهای عضو نیز به این مسئله بپردازند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز ادارات به صورت جدی به امر ترویج نماز بپردازند و مصوبات را اجرایی کنند و ستاد مرکزی هم بر این امر نظارت داشته باشد.

وی یادآورشد: ستاد اقامه نماز با مدارس در راستای ترویج فرهنگ نماز کار و همت کند.

کد خبر 1134835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha