پیروزی جریان مقاومت باعث طرح متون و افکار شیعی در محافل آکادمیک دنیا شد

غاده حب الله گفت: پیروزی مقاومت باعث شد در محافل آکادمیک دنیا متون و افکار شیعی مورد مطالعه قرار بگیرد و تبدیل به پایان نامه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ غاده حب الله، چهارشنبه(15 دی) در نشست «نقش گفتمان مقاومت در تحقق تمدن اسلامی» با حضور حجت الاسلام احمد رهدار با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و ایام شهادت شهید سلیمانی گفت: چنین فکر می کنم اگر حاج قاسم زنده بود در بحرانی که یک سال اخیر در لبنان بوجود آمده، حتماً مشکل لبنان را حل می کرد و نفت و بنزین و گازوئیل برای ما می آورد.

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه اسلامی لبنان افزود: به نظر من خط و محور اصلی تمدن اسلامی، مسئله هویت اسلامی است و بین شاخصه های مهمی که برای تمدن می توان نام برد شاخص هویت اصلی ترین است.

 

 

وی ادامه داد: به نظر من اتفاقات سال های اخیر منطقه از جمله داعش و القاعده و... برای این است پروژه پاره کردن امت اسلامی را رقم بزند و گمانم نیست داعش سرهایی که برید و زن هایی که به اسارت برد و...  برای این بود وسط معرکه برنده شود که برای برنده شدن کارهای دیگری هم می توانست انجام بدهد.

 

 

حب الله اظهار کرد: او می خواست هویت اسلامی را که می توانست همه امت اسلامی را یک دست کند، در قلوب و اذهان بشکند و پاره کند.

 

 

وی توضیح داد: داعش با پرچم «محمد رسول الله » آمد و در واقع اولین رسانه داعش، پرچم داعش بود که از این نام دو هدف را جلو می برد؛ اول برای عموم که دنبال اسلام جامع است که همه فرق و مذاهب اسلامی در آن جا می شود و هدف پنهانی آن اینکه این اسلام اهل بیت نیست، حتی صحابه هم نیست.

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه اسلامی لبنان با بیان اینکه داعش تنفری از اسلام در مسلمین و غیرمسلمانان ایجاد کرد؛ تصریح کرد: عکس العمل مقاومت در برابر این حضور؛ احترام به قواعد نظام بین الملل و حضور قانونی{در سوریه} بود.

 

 

وی ادامه داد: حضور حزب الله و ایران وقتی طبق قوانین بین المللی صورت گرفت و از همه مردم بدون مرزبندی حمایت کردند، عکس العمل داعش متفاوت شد.

 

 

حب الله با بیان اینکه یکی از استراتژی هایی که در قرآن دیده شده گفتمان جهاد است و حدود 300 آیه برای جهاد و 300 آیه مرتبط با آن است؛ گفت: داعش آموزه قرآنی جهاد را منحرف کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه جریان تکفیری صحنه را آلوده و جهاد را خراب کرده بود؛ اظهار کرد: الگوی جهاد ما متفاوت با آنها شد؛ بر خلاف آنها، ساختمان خراب نکردیم و به مردم احترام گذاشتیم.

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه اسلامی لبنان خاطرنشان کرد: جریان مقاومت در برابر داعش دو کار کرد؛ یکی سلوک جهاد متفاوت شد؛ آنها غارت و دزدی و..می کردند اما مجاهدین ما این کار را نمی کردند؛ در رسانه ها مخصوصاً رسانه های غربی «جهادیسم» را مطرح کردند و مقاومت از تعبیر «التکفیریون» استفاده کردند و مجاهدان اسلامی را «المجاهدون»

 

 

وی سپس در خصوص بازتاب رسانه ای غربی شهادت حاج قاسم نکاتی به تفصیل بیان کرد و گفت: رسانه های غربی دو دسته هستند؛ همسو با جریان عربی و آزاد هستند؛ در ماجرای شهادت حاج قاسم، تشییع خاص حاج قاسم را رسانه های عربی خیلی عادی جلوه دادند و رسانه های غربی و آمریکایی و سی ان ان و فاکس نیوز اخبار شهید را منتشر و به ترامپ اعتراض کرد و گفت این ترور در خصوص مصالح آمریکا نبوده و در راستای مصالح رعایت ترامپ نبود.

 

 

 

استاد روابط بین الملل اظهار کرد: این رسانه ها یک برداشت مشترک از تشییع حاج قاسم داشتند؛ مخصوصاً از اهواز( چهره خوزستان در نظر آنها این است با جمهوری اسلامی نیست) وقتی همه اهوازی ها آمدند رسانه های غربی  حتی فاکس نیوز که همسو با ترامپ است، علیه ترامپ عصبانی شدند و در رسانه های غربی آمریکایی هسو و ضد ترامپ پوشش داده شد.

 

 

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه شهادت حاج قاسم در سطح رسانه ای به نفع جریان مقاومت و ایران و ضد عربی شد؛ اتفاقی در سطح آکادمیک افتاد و آن اینکه وقتی جریان شهید سلیمانی بر داعش غلبه کرد، دانشجویان دانشگاه های عربی در صدد مطالعه میان شیعی و سنی برآمدند.

 

 

 

حب الله با بیان اینکه تمدن غرب سه ضلع «نخبگان، سیاست مداران و رسانه» است؛ گفت: دو ضلع آن فهمیدند شیعه ورژن اعلای عالم اسلامی است و ضلع سوم یعنی رسانه را سیاست مداران آمریکایی اجازه نمی دهند که بداند زیرا اگر بداند همین امر کفایت می کند شیعه کل عالم را فتح کند.

 

 

وی گفت: پیروزی مقاومت باعث شد در محافل آکادمیک دنیا متون و افکار شیعی مورد مطالعه قرار بگیرد و تبدیل به پایان نامه شود.

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه اسلامی لبنان در خصوص بازتاب رسانه ای گریه مقام معظم رهبری هنگام اقامه نماز بر پیکر شهدای مقاومت؛ اظهار کرد: این موضوع دو بازتاب داشت؛ رسانه های عربی که نوعاً مسخره می کنند اما در این موضوع این کار را نکردند زیرا حیث انسانی آن به اندازه ای بود که فضای کشورهای عربی نتوانند مسخره کنند البته خبر را هم منتشر نکردند.

 

 

 

وی ادامه داد: در رسانه های غربی بازتاب دیگری پیدا کرد و آن اینکه، گریه از سر ترس معنا نشد؛ به جبهه مقاومت حیث انسانی بخشید و این گریه انسانی بود و رسانه های غربی را با ماجرای گفتمان مقاومت همراه کرد.

 

 

حب الله در خصوص نوع قضاوت افکار عمومی درباره مواجهه ایران با شهادت حاج قاسم بیان کرد: برخی می گویند ایران پاسخ درخوری نداد و اینکه عین الاسد را زد پاسخ حداقلی بود و می گفتند چرا ایران پاسخ جدی تری نداد و عده ای جلوتر آمده و ایران را در موضع ضعف تحلیل می کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اما هنر ایران این بود انتقام خود را در چهارچوب قوانین بین الملل گرفت زیرا حضور شهید سلیمانی هم در عراق قانونی و طبق قوانین بین الملل بود و سرخود نرفته بود و طی قرارداد بین ایران و عراق در کشورعراق، کُنش قانونی داشت پس ترور شهید نقض آشکار قوانین بین المللی است.

 

 

 

گفتنی است، غاده حب الله دختر پروفسورعدنان حب الله است؛ غاده سه سفر به ایران داشته که در اولین سفر با حضور در حرم امام رضا علیه السلام خود را ملتزم به پوشش اسلامی می کند که مورد مخالفت شدید خانواده قرار می گیرد اما قول می دهد پوشش اسلامی مانع از ادامه تحصیل او نشود.

 

 

بعد از مدتی کتاب های امام خمینی و امام موسی صدر را برای پدر که در فرانسه بوده می فرستد؛ پدر تحت تأثیر این کتاب ها به لبنان  می آید و همکاری گسترده ای با حزب الله آغاز و اولین مرکز بالینی حزب الله را تأسیس می کند.

 

کد خبر 1134843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha