مصحف حضرت زهرا قانون اساسی دوران ظهور است/ترک رذایل اخلاقی توسط محبان فاطمی

آیت الله العظمی مظاهری با اشاره به مصحف حضرت زهرا(س) گفت: این گنجینه ارزشمند قانون اساسی حکومت مهدوی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق مجازی با محوریت شهادت حضرت زهرا(س) به ابعاد شخصیتی آن حضرت اشاره کرد و اظهارداشت: پس از رحلت حضرت رسول(ص) جبرئیل روزانه بر خانه حضرت زهرا(س) نازل و پیام آسمانی را از درگاه ابدیت برای ایشان می آوردند که آن حضرت هم این پیام را برای امیرالمومنین(ع) خوانده و به نگارش در می آمد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: کمتر کسی از این مصحف و محتوای آن خبر دارد و همواره در اختیار ائمه اطهار(ع) بوده و در حال حاضر نزد امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اینکه این مصحف ارزشمند بوده و مصحف فاطمی نام دارد، تصریح کرد: این گنجینه ارزشمند قانون اساسی حکومت مهدوی خواهد بود و از آن استفاده می شود.

 

آیت الله مظاهری به شان و جایگاه آن حضرت اشاره کرد و اذعان داشت: ایشان در دوران ظهور رجعت خواهند کرد و مورد علاقه و توجه همه ائمه اطهار هستند و در آخرت نیز حوض کوثر متعلق به ایشان بوده که همه برای رسیدن به درگاه الهی از آن برای پاک شدن از آن سیراب می شوند.

وی یادآورشد: حضرت زهرا(س) الگوی عملی برای حضرت مهدی(عج) هستند و در ان دوران امام زمان(عج) به مادرشان اقتدا کرده و از سبک زندگی ایشان استفاده می کنند.

 

مرجع تقلید عالم تشیع شان و جایگاه این بانوی اسلام را به سبب انتصاب به پیامبر اسلام و همسر ولایت و از طرفی به دلیل نزول سوره کوثر و تداوم نسل ائمه از فرزندان ایشان بیان کرد و گفت: وجود چنین شخصیتی برای شیعیان سرمایه بزرگی است که باید شکرگذار آن باشیم.

وی وجود تسبیحات حضرت زهرا(س) که به فرمایش امام صادق(ع) اجر و پاداش عظیمی دارد و از هزارر رکعت نماز محبوب تر است، افزود: این چنین سرمایه ای در شان و جایگاه آن حضرت در پی جایگاه چنین مادری است که باید از سبک زندگی او الگو برداری کنیم.

 

 

*ترک رذایل اخلاقی توسط محبان فاطمی

 

آیت الله مظاهری با بیان اینکه بیان فضائل حضرت زهرا(س) بسیار و به راحتی نمی توان همه آن را بیان کرد و گفت: محبان خاندان عصمت و طهارت تنها در قلب و زبان نمی توانند این دوستی را ابراز کنند بلکه باید در عمل نیز به آن بپردازند.

وی ادامه داد: ترک رذایل اخلاقی توسط محبان فاطمی ضروری است و کسانی که خود پیرو و دوستدار آن بانوی بزرگ اسلامی می دانند از زشتی ها مثل تهمت، توهین، تجمل گرایی و ترک نماز دوری می کنند و به واقعیت ها می پردازند.

به اعتقاد استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، گرچه بسیاری از ما قادر به زندگی همچون حضرت فاطمه(س) نیستیم اما امکان اینکه زشتی ها را ترک و با خوبی ها مانوس باشیم را داریم.

وی خاطرنشان کرد: شاید امکان زندگی با جهیزیه حضرت زهرا(س) را نداریم اما می توانیم از تجمل گرایی ها و اسراف خودداری کنیم تا از عافیت و سعادت در دنیا و آخرت بهره ببریم.

 

کد خبر 1134847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha