بیش از ۴ هزار متر مربع در جبرئیل‌محله خلع ید شد

سفرکار گفت: بیش از چهار هزار متر مربع از اراضی ملی در جبرئیل‌محله بخش مرکزی بندر آستارا خلع ید شد.

«تورج سفرکار» با بیان‌این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: به منظور حفاظت از اراضی ملی و برخورد جدی با تخریب کنندگان اراضی ملی با هماهنگی مقام قضایی، یگان حفاظت این اداره بیش از چهار هزار مترمربع از اراضی ملی را که به صورت غیر قانونی تصرف شده بود را خلع ید و رفع تصرف کردند.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با اشاره به اینکه این خلع ید و رفع تصرف در جبرئیل‌محله بخش مرکزی این شهرستان انجام شد، افزود: متخلفان در این رابطه به مرجع قضایی  معرفی و همه آثار تصرفی جمع‌آوری شد.

 

وی تصریح‌کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را بیش از هشت میلیارد تومان برآورد کردند.

 

سفرکار از کشف و تخریب یک کوره غیرمجاز زغال در منطقه کوهستانی خانبلاغی بخش مرکزی بندر آستارا خبر داد و گفت: بر اساس قانون، حفاظت از انفال و زمین‌هایی ملی، وظیفه‌ای عمومی است و همه باید در صیانت از طبیعت کوشا باشند.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با اشاره به اینکه این شهرستان ۴۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد و متخلفان با ساخت کوره‌های زغال در جنگل‌ها، علاوه بر از بین بردن درختان، به محیط زیست لطمه می‌زنند که برخورد قانونی با این افراد در دستور کار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا است، خاطرنشان‌کرد: از مردم انتظار داریم درصورت مشاهده هرگونه تصرف و قطع اشجار آن را با سامانه ۱۵۰۴ در میان بگذارند.

کد خبر 1134888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha