زنان در اندیشه فاطمی، دفاع از ولایت را دنبال می کنند

به گفته حاجی ابوالقاسم دولابی در اندیشه فاطمی، زن در کنار وظایف اجتماعی نقش مادری، همسری، ایثارگری و دفاع از ولایت را پررنگ و با جدیت دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در همایش «اندیشه فاطمی» اظهار کرد: اندیشه فاطمی یعنی اینکه در دیدگاه‌ها و نظریات این بانوی بزرگوار کنکاش کنیم تا شرایط برای حرکت به قله رفیع تمدن اسلامی فراهم شود.

 

آیت‌الله محمد حاجی‌ابوالقاسم دولابی ادامه داد: جوانان ما امروز نیازمند چنین الگوهایی هستند چرا کا مدل‌های تربیتی امروز، گاهی بستر عقب‌مانده و مرتجعانه‌ای است که شخص را به صدها سال قبل برمی‌گرداند که این برای جوان امروز جذابیت ندارد.

 

وی افزود: جوان امروز در قرن ۲۱ زندگی می‌کند و این جوان نمی‌تواند معادل زندگی هزار سال قبل را برای خودش برنامه‌ریزی کند.

 

به گفته حاجی‌ابوالقاسم‌دولابی، الگوهایی که برای جوانان هر روز رونمایی می‌شود در شأن فرهنگ ما نیست. سؤال این است چه باید کرد تا جوان حفظ شود؟ به گفته وی، بهترین الگو، الگوهای دینی از جمله حضرت فاطمه زهرا(س) است و اگر بخواهیم جوانان را در مسیر درست قرار دهیم باید آنها را آرمان‌خواه بار بیاوریم.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان افزود: حضرت فاطمه(س) الگوی بزرگی است که باید زوایای مختلف شخصیتی ایشان مورد بررسی قرار گیرد که قطعاً بعد از شناخت دقیق شاهد حرکت در این مسیر خواهیم بود.

 

وی یادآور شد: اسلام به ما آموخته است آینده‌نگر باشیم و غرب به‌ دنبال القای این تفکر است که باید در لحظه زندگی کرد و به فکر آینده نبود؛ برای تغییر این دیدگاه باید به جوان آینده نشان دهیم و بانوان نقش بسیار مهمی دارند.

 

نماینده مردم زنجان در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه زنان می‌توانند با تشکیل خانواده و تربیت فرزندانی غیور اثرگذار باشند، خاطرنشان کرد: جوانان به‌ویژه دختران برای آینده خود باید هدف‌گذاری داشته باشند.

 

وی، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) نمونه بارز جوانی با هدف والا در زندگی هستند، ایشان مادر بودند، پشتیبان امامت بودند و از خود گذشتند تا تفکر درستی در جامعه نهادینه شود.

 

به گفته حاجی ابوالقاسم دولابی در اندیشه فاطمی زن در کنار وظایف اجتماعی نقش مادری، همسری، ایثارگری و دفاع از ولایت را پررنگ و با جدیت دنبال می‌کند.

کد خبر 1134933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha