اجتماع عظیم عزاداری مردم البرز با سربند‌ « یا زهرا(س) ذکر همه سلیمانی ها»

مردم مومن و ولایتمدار استان البرز از نخستین ساعت های صبح سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با سربند « یا زهرا(س) ذکر همه سلیمانی ها» در قالب گروه های تجمع عزاداری به میدان آمده اند.

خبرگزاری شبستان - البرز: مردم مومن و ولایتمدار استان البرز از نخستین ساعت های صبح سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با سربند « یا زهرا(س) ذکر همه سلیمانی ها» در قالب گروه های تجمع عزاداری به میدان آمده اند.

 

همزمان با شب شهادت حضرت صدیقه کبری(س) مردم استان البرز در جای جای استان با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه بسیج مساجد با برپایی موکب های شهادت به عزاداری پرداختند. 

 

از ابتدای صبح پنجشنبه ۱۶ دی ماه نیز موکب های عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) با توزیع چای گرم، شیر گرم و غذاهای نذری به عزاداران فاطمی در مسیرهای منتهی به مرکز تجمع عزاداران در میدان جمهوری کرج به خدمت رسانی مشغول هستند. 

 

حضور پرشور خانواده ها در آیین تجمع راهپیمایی فاطمی در البرز

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» با حضور در آیین اجتماع عظیم راهپیمایی عزاداران فاطمی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: بیشترین ویژگی این تجمع عظیم مردمی حضور پرشور خانواده ها در آیین تجمع راهپیمایی فاطمی در استان البرز با محوریت شهر کرج است. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: از دیگر ویژگی ها این حضور پرشور مردمی یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی است که با سربندهای معین شده دیده می شود. 

 

وی اظهار کرد: همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی در دومین سال درگذشت آن شهید والامقام به صورت مردمی برگزار شد و امروز نیز مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) یا و خاطره آن شهید والامقام میان مردم عزادار دیده می شود.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز خاطرنشان کرد: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز نیز با توجه به اهمیت بزرگداشت مناسبت های ارزشی و دینی نسبت به حفظ شعائر اسلامی تلاش می کنند و در این عرصه نیز حضور فعال دارند. 

 

مادرانه هایی که با یاد حضرت زهرا سلام الله علیها تقویت می شود

 

« مریم شورمیج» از جمله مادرانی است که در این آیین عزاداری حضور پیدا کرده است او در خصوص اهمیت باور به مکتب فاطمی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: الگوپذیری از جایگاه مادری شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از باورهایی است که همواره مادران ایرانی نسبت به آن توجه دارند. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد جامع رزکان نو افزود: تأسی و باور ایمانی به مرتبه و جایگاه حضرت زهرا (س) زمینه تقویت و رشد مادران در فضای کانون خانواده است. 

 

تبیین فرهنگ فاطمی رسالت جامعه امروز است

 

« ابراهیم رضاپور» از جمه پیشکسوتان انقلابی استان البرز است که در جمع عزاداران فاطمی در میدان جمهوری کرج حضور یافته است او در رابطه با اهمیت برپایی آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: تبیین فرهنگ فاطمی رسالت جامعه امروز است. 

 

جانباز جنگ تحمیلی و ایثارگر البرز افزود: حضور پرشور مردم در صحنه های راهپیمایی و عزاداری و اینکه با خانواده های خود در این جمع ها حاضر می شوند میزان باورهای ایمان و الهی آنان را نشان می دهد. 

 

جنس و حجم دردها و و دلواپسی های ما عیار روشنی از نمودار فاصله ما با حضرت زهرا(س)

 

آری، اینچنین است قدم زدن در فضای هوایی که آغشته به مِهر مادری حضرت زهرا(س) است، هوایی که عطر سلیمانی در آن پیچیده است و هنوز آن جمله شهید حاج قاسم سلیمانی که حضرت زهرا (س) در مناطق جنگی بارها و بارها برای رزمندگان مادری کرد. 

 

و جز این نیست که جنس و حجم دردها و و دلواپسی های ما عیار روشنی از نمودار فاصله ما با حضرت زهرا(س) است و همه این معنا را در میان خواسته ها و حاجت هایمان می توانیم دریابیم. 

 

گزارش از مهدیه دانایی

 

 

 

کد خبر 1134963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha