نقشه شهید سلیمانی برای جهان اسلام وسیع و پردامنه بود/هیچکس از حمله به بلاد اسلامی جان سالم به در نمی برد

سردار سرلشکر سلامی با بیان اینکه نقشه حاج قاسم برای جهان اسلام وسیع و پردامنه بود؛ گفت: هیچ کافر، مشرک و منافقی نمی تواند به بلاد اسلامی حمله کند و جان سالم به در ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار سرلشکر حسین سلامی، پنجشنبه(16 دی) در اجلاسیه پایانی هفته مقاومت در سخنانی با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها آن بانو را تجسم حقیقی آیات قرآن دانست و از حضور مردم دلسوز و کریم کرمان قدردانی کرد.

 

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:  افتخار دارم حامل سلام و دعای خیر رهبری معظم انقلاب باشم و آنگونه که خودشان فرمودند ارادت قلبی ایشان را به شما و خانواده عزیز شهیدان برسانم.

 

 

وی با اشاره به اینکه دو سال گذشته در چنین ایامی در کرمان باران بارید اما نه از آسمان که از چشمان محزون مردمانی که سر از پا نمی شناختند و از خود بیخود شده بودند و در اوج دلدادگی، اوج عطش ملاقات و...افزود: با همه وجود و قلب خود برای بدرقه آُسمانی یک مرد بزرگ در میدان این شهر حاضر شده بودند.

 

 

سردار سلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی  نه در تاریخ ایران و اسلام که در تاریخ جهان و بشریت ،بیشترین سال های عمر خود را در میدان جهاد گذراند؛ افزود: در کنار او، قامت بلند مرد دیگری هم بود که در همه میادین همراه او بود؛ همرزم و غمخوار و دلسوز و برای او برداری و فرزندی می کرد و یاری می رساند.

 

 

وی با افزودن اینکه همزمان در عراق فرمانده بزرگ دیگری که نام او در تاریخ اسلام جاودان خواهد ماند و در عرش الهی و ملکوت در کنار قاسم حضور خواهد داشت، شهید ابومهدی المهندس بود؛ یاد شهیدان شهروز مظفری نیا، هادی طارمی و وحید زمانی نیا را نیز گرامی داشت.

 

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: قاسم حاصل عمر رهبر عزیز انقلاب است؛ توصیف این مرد بزرگ از عهده من بر نمی آید و به اندازه بضاعت خود او را توصیف می کنم اما عظمت او فراتر از وسعت ذهن ما است؛ او اکنون یک شهید است.

 

 

وی ادامه داد: هر کسی با صفت ابدی خود زندگی می کند؛ عمر هر انسانی تمثال و تجسم هویتی است که الی الابد با آن شناخته می شود؛ شهدا همیشه شهید هستند حتی وقتی در این دنیا حیات ظاهری دارند.

 

 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اولین بار پاییز سال 1360 در یک پادگان آموزشی در شهر کرمان او را دیدم اما نمی شناختم؛ توصیف کرد: او جوانی بود خوش سیما با جسمی جسیم، نگاهی نافذ در رخسار او و اراده و عزم و جدی بودن می درخشید.

 

 

وی بیان کرد: او در حال جمع آوری نیروها برای اعزام به منطقه بود تا در طریق القدس، فتح بستان را انجام دهد و کسی فکر نمی کرد آن جوان خوش قامت، روزی فرمانده یک میدان نبرد جهانی علیه همه شیاطین عالم است که از شمال آفریقا تا شرق مدیترانه، جبهه اسلام را به یکدیگر پیوند دهد و آرایش قدرت مسلمانان را در برابر کفار با دقت وزیبایی عمل ترتیب دهد.

 

 

سردار سلامی با یادآوری این نکته که شهید سلیمانی، مستکبران را از بلاد اسلامی فراری و مسلمانان را از بردگی طواغیت نجات داد؛ تأکید کرد: هیچکس چنین تصویری نداشت اما او به میدان جهاد رفت و در طول این حرکت عظیم 40 ساله شخصیت او تکامل یافت و معرفت او استحکام پیدا کردد و در هر عملیات قلب او مطمئن تر و افق های دید او وسیع تر و کرانه های شخصیت او عظیم تر و میدان نفوذ او بر قلب ها گسترش می یافت.

 

 

وی اظهار کرد: او حقیقتاٌ تسخیرکننده دلها و حاکم بر قلب ها بود؛ در رمل ها قوی عمل می کرد، لشکرش که ثارالله- خون خدا- نام داشت همه جا جاری بود؛ همواره در سخت ترین نقاط نبرد حاضر بود؛ نقطه امید و اتکاء و مظهر اعتماد به نفس بود؛ سیمای توکل، اسطوره صبر، تمثال زنده استقامت و در عین حال اهل فضیلت با اوج خضوع بود که قامتش در مقابل مردم همانند کمان خاضع بود.

 

 

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه عملیات به عملیات تکمیل تر می شد تا اینکه  در پایان جنگ به قرص کامل ماه تبدیل شد؛ گفت: او از رودخانه ها و از کیلومترها باتلاق می گذشت و نیروهایش را عبور می داد و طراح و مدبر و متفکر و اندیشمند بود؛ نمی شود همه جهات شخصیت او را توصیف کرد.

 

 

وی ادامه داد: در همه جهات، بلوغ شخصیت او کامل بود؛ یک شخصیت معیار که می توان اندازه لبخندها را با او سنجید و غضب را با او اندازه گرفت و می توان فهمید کی باید «کاظمین الغیظ» و کی «والعافین عن الناس» بود؛ اندازه های عمل و انفاق و ایثار و صبر و توکل را با او سنجید.

 

 

سرار سلامی با تأکید بر اینکه او هرگز از میدان جنگ برای آزادی و کرامت و شرف و حیثیت و اعتبار و امنیت و آرامش و آسایش جدا نشد؛ اظهار کرد: نقشه او برای جهان اسلام وسیع و پردامنه بود؛ قله های رفیعی را در نظر داشت.

 

 

وی نگاه شهید سلیمانی به انسان را نگاهی الهی عنوان و بیان کرد: برای او یک زخم کوچک روی یک انسان یک موضوع حیاتی و مهم بود و او این را از قرآن آموخته بود؛ در نگاه او انسان، مخلوق خدا بود و نه قومیت و نه مذهب نگاه او را به انسان محدود نمی کرد و همه را جز دشمنان انسانیت و خدا، دوست می داشت و برای همین همه او را دوست دارند.

 

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: خیلی شگفت انگیز است؛ یک شخصیت در میدان جنگ محبوب قلوب همه عالم شود؛ او محصول مناجات ها و دعای شب ولی امر مسلمین، نائب عام امام زمان، است؛ این را همین گونه نمی گویم؛ می دانم در آن مکتب تعلیم یافته؛ روح جهاد و استقامت و حیات طیبه محصول عملی صالحی است که در محضر امام عظیم الشأن آموخته است.

 

 

وی با بیان اینمه شهید سلیمانی عزت را از آن خدا می دید و این جهان بینی قاسم بود؛ گفت: این داغ سرد نمی شود، این یک جریان است و قاسم جاری و تکثیر شده و مصداق اخلاص و عمل صالح است و ملتی ترین و امتی ترین شخصیت است که هم به جهان اسلام و ایران و هم به کرمان تعلق داشت.

 

 

سردار سلامی با غبطه به مردم کرمان که شهید سلیمانی به عنوان نگین درخشان انگشتری خلقت در این سرزمین را در اختیار دارند که به راحتی می توانند به زیارت او بروند؛ افزود: آثار وجودی شخصیت او فراوان و بیرق های جهاد برافراشته است؛ هیچ کافر، مشرک و منافقی نمی تواند به بلاد اسلامی حمله کند و جان سالم به در ببرد؛ او برای مظلومان قدرت ساخته است؛ یمنی ها نزدیک به پیروزی هستند؛ به فلسطین محاصره شده حیات و جان و سلاح می دهد؛ سیف القدس می آفریند، در لبنان به کمک مردم شریف آن دیار می شتابد و شکست های افسانه ای به اسراییل می دهد و برای همیشه اعتماد مسلمانان را به خدا بر می انگیزاند و باورها را قوی می کند.

 

 

وی اظهار کرد: او همان انسانی است که در میان خود می بینید؛ در عراق، آنجا که قلب های ما در آنجا است در کنار برداران عراق ایستاد و از حرم ائمه حمایت و دفاع کرد و از حیثیت مؤمنان و اعتبار مسلمانان؛ آواره شدن مسلمانان برای او سخت و هتک حرمت ناموس مسلمین قابل تحمل نبود، غصه می خورد و می جنگید.

 

 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ابوالفضل انقلاب با دست های قطع شده جاودان ماند؛ رفعت این شخصیت و عزت او را اطاعت از ولایت دانست و در ادامه با تأکید بر اینکه باید از خانواده صبور ایشان هم تجلیل کرد؛ گفت: شهید با شهادت به آرزوی خود می رسد اما خانواده ها آرزوی خود را از دست می دهند و کسی که آرزوی خود را فدای اسلام می کند فضیلتی کمتر از او که در راه اسلام به آرزوی خود می رسد؛ ندارد.

 

 

 

وی از خانواده شهدای حادثه تشییع شهید سلیمانی که با دلدادگی برای بدرقه آسمانی این مردان آسمانی به میدان آمدند، تشکر و بیان کرد: آنان برای ما والامقام و ازرشمند و یاران قاسم و دلدادگان او و عاشقان شهادت اند.

 

 

کد خبر 1134966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha