رشت در غم بانوی دو عالم/ شهدای گمنام با حضور عزاداران فاطمی تشییع شدند

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، عزاداران فاطمی پیکر هشت شهید گمنام را در پیاده راه فرهنگی رشت تشییع کردند.

خبرگزاری شبستان - رشت، سمیه اکبرپور؛ امروز رشت حال و هوای دیگری داشت و تجمع فاطمیون شهر در سوگواری سالروز شهادت بی بی دو عالم، حضرت زهرا(س) میزبان هشت آلاله گمنامی بود که به برکت حضورشان فضای شهر را آکنده به عطر شهادت کرده بودند.

 

پیرو جوان، زن و مرد با چشمانی اشک‌بار در سوگ بی بی دو عالم سوگواری کرده و با زمزمه «یا فاطمه» به استقبال شهدای گمنامی آمده بودند که پس از سالها دوری از وطن به میهن بازگشتند. سیل عزاداران از ساعات اولیه صبح امروز در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب رشت جمع شده بودند تا از شهدا طلب شفاعت کرده و بگویند ما مدافع آرمان‌ها و ارزش‌های حضرت فاطمه(س) و شهدا هستیم و راهشان را ادامه می‌دهیم.

 

گوشه گوشه شهر پر بود از مادران، پدران، همسران، خواهران و برادران شهدا و مردمی که با لبیک «یا زهرا» یکصدا «کجایید ای شهیدان خدایی» سر می‌دادند تا با این شهدا تجدید پیمان کرده و بگویند کتاب دفاع مقدس بسته نشده و راه اهل بیت (ع) و شهدا با مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم همچنان ادامه دارد.

 

پیکر مطهر این آلاله های گمنام که در بی‌نامی به اوج عزت و مردانگی پرگشودند با حضور گسترده مردم سوگوار و شهیدپرور رشت، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گیلان و دیگر مسئولان از پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب رشت تا گلزار شهدا بر دوش مردم ولایتمدار شهر تشییع شد.

 

«حسین مصطفی پور» با بیان اینکه مراسم استقبال و تشییع پیکر هشت شهید گمنام امروز در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد گفت: این شهدا با میانگین سنی ۱۷ تا ۲۵ سال در عملیات‌های مختلفی نظیر کربلای ۵، والفجر مقدماتی، رمضان، بدر و در حمله دشمن به منطقه زبیدات به شهادت رسیدند

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اعلام اینکه پیکر مطهر ۶ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهر رشت خاکسپاری می‌شود. ادامه داد: پنج شهید گمنام در موزه دفاع مقدس رشت و یک شهید در محوطه دانشگاه پیام نور این شهر به خاک سپرده خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه شهرستان سیاهکل نیز میزبان پیکر مطهر دو شهید گمنام است تصریح کرد: پیکر مطهر این دو شهید در پارک پاشوران سیاهکل به حاک سپرده می شوند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1134969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha