پرواز روح در جوار شهید گمنام

مددجویان و بی خانمان های روزگار، پروانه وار بر گرد شهید حلقه زده اند و آمده اند تا با تمام ذره های وجودشان در جوار شهیدی پاک طینت بر محضر دوست عقده گشایی کرده و گره از کار خود بگشایند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: عطر گلاب است، عشق است یا معرفت نمی‌دانم، نور است یا حرارت، نمیدانم! گل واژه ها برای توصیف فضای اینحا عقیم شده اند. نیرویی عجیب اینجا موج می‌زند، حرارتی که پروانه ها را مستانه می رقصاند، عشقی، که عشاق را دلبرانه به وجد می آورد و معرفتی که حباب اشک را بی بهانه سرازیر می کندو این همان نور وجودی شهیدی‌است که پس از سال‌ها دوری از وطن امروز بر سر دستانی عاشق سر به سجود آستان الهی می نهد و دست همه آنان که دل‌مرده به خشونت روزگارند و افسرده به نامردی و نامرادی زمان هستند را به دست یار می دهد.

 

مددجویان و بی خانمان های روزگار، پروانه وار بر گرد شهید حلقه زده اند و آمده اند تا با تمام ذره های وجودشان در جوار شهیدی پاک طینت بر محضر دوست عقده گشایی کرده و گره از کار خود بگشایند.

 

با ورود شهید گمنام همگی سر تعظیم فرود آورده و با ناله و خواندن چاوشی به راز و نیاز با معبود پرداخته تا بتوانند به حرمت و شفاعت این شهید پاک، آن‌ها هم پس از سال‌ها گرمای خانواده را با تمام وجود حس کنند.

 

 

مددجویان مرکز فوریت های اجتماعی شهرداری بیرجند در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان شهید گمنامی هستند که دستی می شود برای دعا و چشمی می شود برای ریختن اشک هایشان که بی محابا و بدون هیچ ترس و خجالتی سرازیر شده است.

 

عده ای زیر تابوت را گرفته و در دل زمزمه می کنند و عده ای هم تابوت شهید بر دوششان سنگینی کرده و جو سنگین مراسم را بر نتافته و با پاهایی بی جان خود را بر روی نیمکت های مرکز می کشانند تا نشسته و پیکر شهید گمنام را واسطه قرار داده و پس از عقده گشایی سر سجده بر معبود فرود آورند.

 

شب گذشته حال و هوای مرکز فوریت های اجتماعی متفاوت بود و هر یک از مددجویان به نحوی و با زبان قاصر خود شهید را نقطه اتصالی برای ارتباط تنگاتنگ با معبود کردند.

 

با ورود شهید گمنام دیگر به دنبال مسئولان برای رفع مشکلاتشان نبودند بلکه پیکر شهید گمنام را واسطه ای بین خود و معبودشان قرار دادند و خداوند را به حرمت دل شکسته حضرت زهرا(س) قسم دادند تا بتوانند بار دیگر گرمای وجودی خانواده را از صمیم قلب حس کنند.

 

س از آنکه مددجویان با نثار شاخه گل نرگس با شهید گمنام تجدید میثاق کردند «نماینده مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی» با بیان اینکه خراسان جنوبی اولین استانی است که مرکز نیکوکاری رسانه‌ای در آن فعالیت دارد، اظهار داشت: مرکز نیکوکاری در سال 98 با حضور رئیس کمیته امداد کشور راه اندازی شد. 

 

«محمدرسول ابراهیمی» با بیان اینکه خبرنگاران نقطه اتصال مسئولان و مردم هستند، گفت: بر اساس درخواست برخی استان‌های دیگر، مرکز نیکوکاری رسانه یاران به عنوان الگو، باید تجربیات خود را در اختیار دیگر خبرنگاران قرار دهد.  

 

 

وی با اشاره به راه اندازی مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی با کمک شهرداری بیرجند افزود: فعالیت این مرکز بسیار مهم است چرا که در شرایط فعلی و سرما و برودت زمستان با راه اندازی این مکان،‌گرما به جان تعدادی از افراد آسیب پذیر جامعه هدیه می شود.

 

ابراهیمی با اشاره به نیازمندی های این مجتمع یادآور شد: اسکان مددجویان به تنهایی کافی نیست و امید است با توانمندسازی این اقشار آسیب پذیر، نام مرکز به مجتمع توانمندسازی فوریت های اجتماعی تغییر کند.

 

در ادامه استاندار به همراه فرماندار و شهردار بیرجند، اعضای شورای شهر و خبرنگاران از مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی بیرجند بازدید کرد. «جواد قناعت» در این بازدید گفت: ساماندهی متکدیان، در راه‌ماندگان و معتادان متجاهر استان نیاز به یک برنامه جامع و زیرساخت دارد که در این زمینه سازمان‌ها و نهادهای مسئول باید برنامه‌ریزی کنند.

 

 

وی در حاشیه بازدید از مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند اظهار داشت: باید با فراهم کردن زیرساخت ها، چند مرکز یا مجتمع بزرگ در این راستا راه‌اندازی شود.

 

فرماندار بیرجند هم با بیان اینکه مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند در 2 طبقه با ظرفیت بیش از 50 تخت امسال راه‌اندازی شده است، گفت: ساختمان مرکز امسال بازسازی  بهسازی شده است.

 

«علی ناصری» خواستار آماده سازی و ارائه طرح توسط شورا و شهرداری شد و افزود: در صورت آماده شدن طرح های مورد نیاز، می توان از اعتبارات شهرداری، شهرستان و استان برای تأمین و تجهیز مرکزی بزرگتر اقدام کرد.

 

وی یادآورشد: هر فردی به هر دلیلی مکانی برای خواب و اسکان نداشته باشد می‌تواند با مراجعه به این مرکز از خدمات حمایتی آن برخوردار شود.

 

در پایان این مراسم، مددجویان مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند به طرح درخواست ها و خواسته‌های خود پرداخته و استاندار خراسان جنوبی قول پیگیری آن را داد.

 

 

 

 

کد خبر 1134994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha