راه شهدا را ادامه دهیم/ سلامت، معیشت و اقتصاد اولویت اول دولت است

حسینی بر تداوم راه شهدا و ثبت و ضبط خاطرات و وقایع دوران دفاع مقدس از طریق کتاب، فیلم و سریال تاکید کرد و گفت: دولت انقلابی سیزدهم اصل را بر تداوم راه شهدا می‌داند و با حضور در میدان در این مسیر همه توان خود را در جهت خدمت به مردم به کار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد حسینی» امروز (پنجشنبه ۱۶ دی) در مراسم ملی گرامیداشت شهدای هویزه که در یادمان شهدای هویزه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروز راه شهدای هویزه و شهدای دفاع مقدس همواره ادامه دارد و مردم ولایتمدار ایران و به ویژه خوزستان در این راه نقش برجسته‌ای را ایفا کرده‌اند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: در دورانی که ایران اسلامی به دفاع از مرزها نیاز داشت شهدا که رهروان فاطمی و ائمه اطهار (ع) بودند، با یک اشاره امام راحل در میدان حضور یافتند و جان خود را تقدیم نظام، انقلاب و اسلام کردند تا تمامیت ارضی کشور حفظ شود.

 

وی با اشاره به ضرورت ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکنون بر ۶۰ کتاب دفاع مقدس تقریظ و یادداشت نوشتند و در همه این نوشته‌ها بر ثبت خاطرات شهدا و رزمندگان جهت الگوبرداری برای آیندگان تاکید کردند.

 

حسینی ار دیگر راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را ساخت فیلم و سریال‌هایی با مضمون شهدا و رزمندگان دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: اگر ایثارگری‌های آن دوران ثبت نشود دیگران آنها را تحریف می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شهیدان هویزه را از برجسته‌ترین شهدا می‌دانند و عنوان کرد: شهید علم‌الهدی و شهدای والامقام هویزه در غربت در محاصره دشمن جان خود را تقدیم کردند و به همین جهت این یادمان معنویت خاصی دارد.

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برنامه‌های دولت انقلابی برای بهبود وضعیت مردم ابراز کرد: دولت انقلابی سیزدهم اصل را بر تداوم راه شهدا می‌داند و اگر می‌خواهد مدیری را الگو معرفی کند آن را در تراز انقلاب همانند سردار سلیمانی می‌بیند.

 

وی خوزستان را جزء اولویت‌های دولت دانست و اذعان کرد: رئیس جمهوری اولین سفر استانی خود را از خوزستان آغاز کرد و این نشان از اهمیت این استان دارد و همچنین کمبودها، اولویت‌ها و اقداماتی که باید در این استان انجام شود توسط استاندار ویژه خوزستان به صورت مرتب و مستمر به دولت ارائه می‌شود.

 

حسینی با اشاره به اینکه سند تحول در ۳۷ موضوع توسط دولت مشخص شده که دستگاه‌های اجرایی پس از ابلاغ باید آن را اجرایی کنند ادامه داد: دولت انقلابی اهل رخوت و رکود نیست بلکه مرد میدان است و در بحران‌ها و شرایط مختلف پای کار است و برای بهبود وضعیت مردم در استان‌ها در میدان حضور پیدا می‌کند و مصوباتی را در دستور کار قرار می‌دهد.

 

وی همچنین به اقدامات دولت در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه خوشبختانه امروز نیاز کشور به واکسن تامین شده و مشکلی در بحث ارائه خدمات حوزه سلامت وجود ندارد یاد آور شد: پس از حوزه سلامت، اولویت اول بحث بهبود معیشت و اقتصاد مردم است که دولت در این راه همه توان خود را به کار گرفته است.

 

کد خبر 1135064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha