حضرت زهرا (س) در مقام مادری و همسری الگوی شایسته برای بانوان است

حجت الاسلام مصلی نژاد گفت: حضرت زهرا (س) در مقام دختر، مادر و همسر نمونه و الگوی شایسته ای برای بانوان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمد مصلی نژاد»،‌ امروز (پنجشنبه ۱۶دی) در آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) که در مدرسه علمیه «امام خمینی (ره)» جهرم برگزار شد، گفت: درباره نقش زن در جامعه ۲ دیدگاه افراطی و تفریطی وجود دارد.

 

استاد حوزه علمیه جهرم با اشاره به اینکه یکی از این دیدگاه ها در مورد کسانی است که از دیرباز هیچ نقش اثرگذاری برای بانوان قائل نبوده و نیستند، اظهار داشت: در جوامع غربی از قدیم دیدگاه مردسالاری وجود داشته و در بعضی از مناطق کشورهای اسلامی هم چنین مسئله ای وجود دارد.

 

وی بیان کرد: در مقابل این تفکر، نگرش تساوی مرد و زن وجود دارد که افراطی بودن آن پیامدهای مضحک و شرم آوری در پی داشته است.

 

حجت الاسلام مصلی نژاد با اشاره به اینکه اسلام حد وسط و راه تعادل را پیموده است، عنوان کرد: اسلام می گوید در زن و مرد تفاوت هایی از نوع عواطف و روحیات وجود دارد اما در مسیر تکامل معنویات بین این ۲ دسته تفاوتی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم نیز در سوره هایی از قرآن مسئله تساوی را مطرح کرده است، گفت: در مسیر تعالی عمل صالح و ایمان تبعیض وجود ندارد.

 

استاد حوزه علمیه جهرم در پایان با اشاره به شخصیت حضرت زهرا (س)، نیز عنوان کرد: حضرت زهرا (س) در مقام دختر، مادر و همسر نمونه و الگوی شایسته ای برای بانوان بوده است.

کد خبر 1135074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha