تحقق عدالت فرهنگی از برنامه‌های مهم وزارت ارشاد است

اسماعیلی گفت: تحقق عدالت فرهنگی در کشور از برنامه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمدمهدی اسماعیلی» امروز پنجشنبه (16 دی) در در جریان سفر خود به استان مرکزی و در بازدید از تالار مرکزی اراک در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه تالار مرکزی اراک پیشرفت بالای 75 درصدی دارد که امید است به زودی شاهد افتتاح این پروژه فرهنگی باشیم.

 

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شده با یک زمان‌بندی روشن و مشخص تالارهای باقی مانده کشور به اتمام برسند، افزود: تکمیل تالارهای مرکزی کشور از اولویت های کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه ۲ سالن از تالار مرکزی اراک باقی مانده است، اضافه کرد: سالن تئاتر تالار مرکزی اراک، به لحاظ استاندارد جزو سالن‌های کم نظیر کشور است و سالن موسیقی آن نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه، بودجه لازم برای تکمیل ۲ سالن پس از برآوردهای دقیق اختصاص می‌یابد، خاطر نشان کرد: امید است به زودی این طرح با اجرای برنامه ملی با عنوان شهید سلیمانی افتتاح شود و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر استان مرکزی و کشور قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه تحقق عدالت فرهنگی از برنامه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: همه اهالی فرهنگ و هنر در سراسر کشور باید به طور یکسان از امکانات فرهنگی بهره مند شوند.

 

رفع دغدغه جامعه فرهنگی و هنری استان با افتتاح تالار مرکزی

 

استاندار استان مرکزی نیز در این بازدید با اشاره به اینکه تالار مرکزی اراک یکی از پروژه نیمه تمام کشور است، گفت: کار ساخت این تالار از ۱۵ سال گذشته آغاز شده و امید است با تزریق اعتبار مالی مناسب تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 

«فرزاد مخلص الائمه» با بیان اینکه اولویت کار دولت در پروژه های نیمه تمام تکمیل پروژه‌هایی است که به انتها نزدیک شده است، افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پروژه‌های فرهنگی در اولویت است.

 

وی خاطر نشان کرد: امید است با افتتاح تالار مرکزی اراک، دغدغه جامعه فرهنگی و هنری استان مرکزی و شهر اراک برطرف شود.

 

این مقام ارشد استان در ادامه با بیان اینکه عملیات ساخت و ساز تالار مرکزی انجام شده و تکمیل تجهیزات این طرح برای افتتاح نیازمند ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار است، اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار این پروژه تکمیل و افتتاح می شود و ممکن است بخش کوچکی از کار برای سال آتی باقی بماند.

کد خبر 1135087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha