برگزاری راهپیمایی سوگواران حضرت زهرا (س) توسط کانون فرهنگی هنری مسجد «نور»

رضا زاده گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز، میزبان مراسم سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه (س) بود و این مراسم را با نوحه خوانی، مداحی، نصب پرچم عزاداری و ... راهپیمایی تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) همراه بود.

«سیده مریم الشریعه رضا زاده»، با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز، امروز (پنج شنبه 16 دی) از ساعت هشت و نیم تا 10 و نیم میزبان مراسم سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه (س) بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز افزود: این مراسم با سخنرانی خانم «رضوی» و مداحی آقای «بهادری» همراه بود و گروه مداحان نوجوان مسجد نیز مداحی و نوحه «روی لبها» و سوره های نور، قدر و کوثر و طاها، ذکر نورانی عاشق ها و  تسبیحات  حضرت زهرا (س) را اجرا کردند.

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» شیراز  اضافه کرد: دراین برنامه یادی از سردار دلها، سردار شهید  قاسم سلیمانی شد که در خاطراتش نوشته بود «در چشمانم نمک می ریختم  تا خواب به چشمانم نیاید تا نکند داعش سر یک بچه را ببرد».

وی اعلام کرد: در این مراسم از قیام و نهضت فاطمی یاد شد که علاوه بر خطبه خوانی برای مردم، چهل شب در منازل را زدند تا مردم را با ولایت خدا و پیامبر (ص) و ولایت  حضرت علی (ع) همراه کنند.

رضازاده ادامه داد: ساعت 10 و نیم نیز یک جمعیت 400 نفری از مسجد «نور» به طرف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) جهت عرض تسلیت و تعزیت حرکت کرد و با ادغام با جمعیت برادران، یک جمعیت یک هزار نفری به این حرم مطهر رسیدند.

وی با اشاره به سایر برنامه های این کانون فرهنگی و هنری بیان کرد: به برکت این ایام حدود 30 میلیون سهم سادات ویژه سادات توزیع شد و حدود 30 میلیون تومان به 6 نفر وام قرض الحسنه از طرف کانون فرهنگی مسجد «نور» پرداخت شد.

رضازاده افزود: همچنین 60 پرچم فاطمیه قبل از سالروز شهادت حضرت زهرا (س) میان خواهران توزیع شد تا در منازل بزنند که بانی آن معاونت فرهنگی شهرداری شیراز بود.

وی عنوان کرد: یکصد برچسب به نامه حضرت زهرا (س) با بانی بودن آقای «کریمی» در بازار «حاجی» ومغازه های اطراف نصب شد و توسط کانون مساجد فارس، یکصد بلیت نمایش «بیرق ماندگار» در تالار حافظ توزیع شد.

کد خبر 1135100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha