رفع مشکلات اقتصادی کشور نیازمند اصلاح بر پایه مردم‌سالاری است

سردارسلیمانی گفت: در عرصه اقتصاد شاهد مردم‌سالاری نبوده‌ایم از همین رو تولید محرومیت، فقر، فاصله طبقاتی و دست‌اندازی به بیت‌المال محصول فرهنگ غرب است که باید اصلاح شود و اقتصاد کشور بر پایه مردم‌سالاری شکل گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سردار «غلامرضا سلیمانی» امروز (پنج شنبه ۱۶ دی) در یادواره ۳۰ شهید دفاع مقدس، شش شهید گمنام و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم بخصوص سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: رشادت های عشایر در دفاع از مرزهای کشور را طی تاریخ گذشته فراموش نمی شود.

 

رئیس بسیج مستضعفین ادامه داد: به استناد تاریخ در دوران پهلوی رضاخان در سال ۱۲۹۹ کودتا کرد و در یک فرایندی با مدیریت انگلیسی‌ها و این اولین بار بود که بیگانگان شاه ایران را انتخاب می‌کردند چراکه قبل از آن شاهان مردم در مبارزات و کشاکش‌ها شاه را انتخاب می‌کردند.

 

وی ابراز کرد: این موضوع نکته تاریکی در تاریخ ایران به شمار می‌آید که استعمار پیر انگلیس شاه ایران را تعیین کند و پس از آن رضاشاه اولین کاری که انجام داد این بود که بزرگان ایل‌ و اقوام کشور را از سر راه خود برداشت و ارتش نوین را در ایران ساماندهی کرد.

 

سلیمانی تصریح کرد: برخی تشکیل ارتش نوین را از بزرگترین دستاوردهای رضا شاه را می دانند و این ارتش یکصد هزار نفر شد و ۱۵ سال صرف ارتش رضاخانی اما در زمان شکل گیری جنگ جهانی دوم با اشتغال ایران از سوی متفقین این ارتش به راحتی تسلیم شد و کشور را تحویل روس و انگلیس داد.

 

رئیس بسیج مستضعفین به نقش رزمندگان کشور در هشت سال دفاع مقدس و مقایسه آن با ارتش رضاخان پرداخت کرد و گفت: زمانی که قوی ترین ارتش منطقه به کشور ما حمله کرد و تصور می‌کردند که صدام ظرف ۶ روز ایران را می‌گیرد، فرزندان ایران با روحیه علوی و عاشورایی که از درون جلسات روضه حضرت زهرا (س) توسط مادران فاطمی تربیت یافته بودند در مقابل دشمن سینه سپر کردند و با دستان خالی ایستادگی کردند تا ایران زیر ظلم بیگانه نرود.

 

سلیمانی در ادامه با بیان اینکه در نظام مردم‌سالاری مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند، اظهار داشت: بی‌شک همه مسئولان خدمتگزار مردم هستند و باید با همراهی یکدیگر مشکلات موجود در کشور را از میان برداریم.

 

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی پایان تسلط نظام سلطه را رقم زده است، به نقشه های دشمن برای ضربه زدن به ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن میلیون ها دلار هزینه سلاطین رسانه‌ای می‌کند تا مردم را از نظام دلسرد کند اما مردم پای نظام و انقلاب خود محکم ایستاده‌اند.

 

سلیمانی به مشکلات اقتصادی کشور را یادآور شد و افزود: منکر مشکلات مردم نیستیم اما معتقدیم هرجا به مختصات نظام جمهوری اسلامی که مترقی‌ترین نظام مردم‌سالاری دینی است عمل کردیم با مشکل مواجه نشدیم اما جاهایی مشکل داریم که مسئولان از دایره عمل به احکام اسلام و آرمان های امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری خارج شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: در عرصه دفاعی و نظامی، قدرت سیاسی و قدرت فرهنگی نظام ما مبتنی بر حضور مردم است از همین رو همواره پیروز میدان بوده‌ایم اما در عرصه اقتصاد شاهد مردم‌سالاری نبوده ایم و تولید محرومیت، فقر، فاصله طبقاتی و دست‌اندازی به بیت‌المال محصول فرهنگ غرب است که باید اصلاح شود.

 

رئیس بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در اقتصاد باید از سوی مردم انجام گیرد، به ورود بسیج و سپاه برای همکاری با دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است.

 

سردار سلیمانی، با توصیه جوانان برای مطالعه تاریخ معاصر ایران و شناخت واقعیات تاریخی، عظمت ایران اسلامی و حماسه آفرینی جوانان این مرز و بوم بعد از پیروزی انقلاب و مقاومت مقابل هجوم ارتش بعثی عراق با پشتیبانی استکبار جهانی را تشریح کرد و گفت: نظام نوپای جمهوری اسلامی در حالی که ارتش نداشت، سپاه یک و پادگان ها را خالی و اسلحه خانه ها را غارت کرده بودند و خدمت سربازی از ۲ سال به یک سال تبدیل شده بود، با قدرتمندترین ارتش منطقه به ایران حمله کردند؛ اما این فرزندان شما با روحیه علوی و عاشورایی از درون جلسات روضه حضرت فاطمه زهرا (س)، تربیت یافته توسط مادران زهرایی آمدند مقابل دشمن سینه سپر کردند در حالی که مهمات و اسلحه هم نبود، جلوی دشمن ایستادند و مردانه جنگیدند.

 

وی، گفت: جوانان ما مانند سد آهنین در مقابل دشمن ایستادند و نگذاشتند دشمن حتی یک نگاه چپ به ناموس این کشور داشته باشد و همه اینها در سایه نظامی اتفاق افتاد که معتقدیم زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) خواهد شد.

 

سلیمانی تصریح کرد: حمله به مردم ما و قرار دادن مردم ما در کانون تحریم آمریکایی ها برای انتقام از مردمی است که پای نظامی ایستادگی کرده اند که منافع نظام سلطه را تهدید کرد و پایان تسلط آنها بر کشورهای منطقه را رقم زده است.

 

وی، ریشه مشکلات را با توجه به شناختی که از کشور دارد، تشریح کرد و گفت: من یک سربازم و آرزوی فداکاری برای مردم جزء آمال من است ولی باید بدانیم هرجایی به آرمان‌های امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری عمل کرده ایم، مشکل نداریم، ولی مشکل آنجاهایی داریم که ما مسئولین خارج شده ایم و مردم مقصر نیستند.

 

این مقام مسئول، قدرت نظام جمهوری اسلامی در عرصه های سیاسی، فرهنگی، دفاعی، امنیتی بر بستر خون شهدا و حضور، فداکاری و اعتقادات مردم در صحنه را یادآوری کرد و گفت: در عرصه فرهنگی بیش از چهار دهه جنگ فرهنگی با نظام سلطه داریم، چون آنها سلاطین ظلم و جور و شمرهای زمانه هستند و با تشیع و نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند.

 

کد خبر 1135107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha