استفاده از تمام ظرفیت‌ ها برای کاهش آلام سیل زدگان جنوب فارس

وحید از آمادگی دولت برای استفاده از تمام ظرفیت‌ های قانونی، توان مدیریتی و اجرایی در کاهش دردهای مردم سیل زده، گفت: آسیب‌های وارد شده در ابعاد مختلف جبران می شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از لامرد، «احمد وحیدی»، بامداد جمعه (۱۷دی) در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان لامرد که به منظور بررسی وضعیت خسارت سیلاب در مناطق جنوبی استان فارس و با حضور فرمانداران و نمایندگان شهرستان های لامرد، لار، اوز و گراش و برخی مسئولان استانی برگزار شد، گفت: تمام نهادها و سازمان ها و گروه های مختلف مردمی در  مناطق سیل زده پای کار و در کنار آنها هستند.

 

وزیر کشور با تاکید بر اینکه بازتوانی سیل زدگان و ارزیابی دقیق از میزان خسارات باید با شتاب بیشتری انجام شود، اظهار داشت: بخشی عظیم خسارت ها در حوزه کشاورزی و تلف شدن دام ها، خسارت به باغ و زراعت و شیلات و چاه های کشاورزی بوده است.

 

وی از آمادگی دولت برای استفاده از تمام ظرفیت‌ های قانونی، توان مدیریتی و اجرایی در کاهش دردهای مردم سیل زده، عنوان کرد: آسیب‌های وارد شده در ابعاد مختلف جبران می شود.

 

احمدی با اشاره به اینکه شرایط لازم برای جبران خسارات سنگین باید با فوریت و شتاب بیشتری انجام شود، تاکید کرد: دولت تا زمان تصویب و اختصاص بودجه در جلسه هیات دولت، مبلغی را نیز به صورت تن‌خواه و اعتباراتی را بر اساس مواد و ظرفیت های قانونی از جمله ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران برای مناطق سیل زده پیش بینی کرده و دستگاه ها و به ویژه استانداران باید راه های قانونی برای هزینه کرد و تلاش برای جذب این اعتبارات را در دستور کار قرار دهند.

 

وی همچنین بر ضرورت تامین آب شرب سالم و مساله بهداشت عمومی در مناطق سیل زده و نیز تامین امنیت مردم در این شرایط تاکید کرد و گفت: سازمان هایی همچون بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، گروه های جهادی، بسیج می توانند تا حدود زیادی برای رفع چالش ها و کمک به سیل زدگان در کنار مردم و دولت باشند.

کد خبر 1135155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha