لزوم احترام به فرهنگ دینی و محلی در حوزه گردشگری بخش کویرات

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل بر لزوم احترام به فرهنگ دینی و محلی مردم در حوزه گردشگری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام سید احمد شاهمیری در خطبه های این هفته نماز جمعه ابوزیدآباد با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)گفت: امسال در ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در بحث گردشگری اتفاق خوبی افتاد که به احترام حضرت منطقه گردشگری سیازگه در ایام شهادت حضرت زهرا(س) تعطیل شد.
 

امام جمعه ابوزیداباد و بخش کویرات افزود: باید در بحث گردشگری ظرفیتی را ایجاد کنیم که به فرهنگ دینی و محلی مردم منطقه بیش از پیش احترام گذاشته شود تا مشکلات و آسیب های این حوزه کاهش یابد.


حجت الاسلام شاهمیری با تقدیر از تلاش های ستاد امربه معروف و نهی از منکر بخش کویرات در ماه های اخیر که بسیار تاثیر گذار بوده و شرکت تعاونی دهیاران شهرستان که مدیریت سیازگه را برعهده گرفته تشکر کرد و افزود: همچنین مجمع فعالان گردشگری در اقدامی تحسین برانگیز بنرهایی را با موضوع فرهنگی و حجاب در سطح شهر نصب کرده اند که قابل تقدیر است.

 

امام جمعه ابوزیدآباد تصریح کرد: ستاد احیای امربه معروف بخش کویرات بایستی با فعالان گردشگری جلساتی را برگزار کنند و همفکری کنند تا جلوی بعضی از معضلاتی که وجود دارد گرفته شو‌د تا هم به کسب و کار فعالان گردشگری کمک شود و هم جلوی بعضی از معضلات نیز گرفته شود.


حجت الاسلام شاهمیری افزود: از مسئولین شهرستان آران و بیدگل می خواهیم که نگاه ویژه ای به بخش کویرات داشته باشند و از منطقه محروم معرفی شده از نظر ظاهری نیز اگر بخواهیم آن را با بخش مرکزی شهرستان مقایسه کنیم به وضوح محرومیت بخش کویرات برای همگان روشن است. از نظر امکانات، بیمارستان ها و مسائل بهداشت و غیره و تخصیص اعتبارات این حوزه ها، بایدتوجه ویژه ای به منطقه شود.

 

وی ادامه داد: فرماندار جدید شهرستان آران و بیدگل بایستی در زمینه بهداشت و درمان منطقه ورود پیدا کند که در سال های قبل در بخش بهداشت و درمان چه اتفاقاتی افتاده، بودجه هایی که اختصاص داده شده چرا معطل مانده است، چرا توافقی که با خیّر امضا کردند عملی نشد. چرا قراردادی که در بخشی از کار درمانگاه با پیمانکار بستند مورد اعتراض است باید بررسی کنند که اعتراض او به حق است و آیا کارشکنی در این زمینه صورت می گیرد یا خیر. شخص فرماندار بایستی در این زمینه ها ورود پیدا کند و این موضوع را پیگیری کند و نتایج آن را به مردم اعلام کند که چه تخلفی صورت گرفته و متخلف معرفی شود و چرا کار به کندی صورت می گیرد و مشکلات جاده و چاله زباله و مشکلات دیگر بخش را نیز پیگیری کند./

کد خبر 1135272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha