از اعزام زائراولی‌های نیازمند به مشهدالرضا(ع) تا حمایت معیشتی از ۱۵۶۲ خانواده محروم

کانون فرهنگی هنری لاله‌های زینبی با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌هایی همچون اعتیاد از کانون‌های محوری مساجد قم است؛ این کانون ۱۵۶۲ خانواده محروم را تحت پوشش دارد و به آنها خدمات مختلف ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «لاله های زینبی» در جوار مسجد فاطمه الزهرا(س) یکی از کانون های فعال مساجد استان قم است، این کانون در طرح ملی «ایران قوی» به عنوان کانون برگزیده شناخته شد.

 

 کانون فرهنگی هنری لاله های زینبی در محورهای مختلف توانسته به مخاطبان خود خدمات ارایه دهد و اکنون 2300 نفر عضو ثابت این کانون فرهنگی هنری هستند.

 

«رضا اقبالی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری لاله های زینبی مسجد فاطمه الزهرا(س) واقع در استان قم اظهار کرد: یکی از رویکردهای این کانون محرومیت زدایی و حمایت از اقشار نیازمند است، در همین راستا در طول سالهای گذشته1562 خانواده بی بضاعت را تحت پوشش قرار دادیم و هر ماه  حداقل به 70 تا 80 خانواده نیازمند خدمت رسانی می شود.

 

تهیه جهیزیه

مدیرکانون فرهنگی هنری لاله های زینبی مسجد فاطمه الزهرا(س) استان قم افزود: ساخت و تعمیر منازل نیازمندان،تهیه جهیزیه،کمک به ایتام و کارآفرینی و اشتغال زایی بخشی از خدمات این کانون فرهنگی هنری است،ضمن اینکه در طول یکسال گذشته به خانواده های محروم وام اشتغال اعطا کردیم تا برای خود کارگاه خیاطی ایجاد کنند و از این طریق برای 43 خانواده اشتغال ایجاد شد.

 

مشاوره خانواده

اقبالی در مورد دیگر فعالیت های این کانون گفت:کارگاه آموزشی خانواده،تربیت فرزند،فرزندآوری،همسرداری،روان شناسی،برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی،مشاوره و پیشگیری از طلاق بخش دیگری از فعالیت های کانون لاله های زینبی مسجد فاطمه الزهرا(س) است.

 

وی اضافه کرد: برگزاری برنامه های اعتقادی،اخلاقی،بصیرتی،مقابله با آسیب های اجتماعی،آموزش سواد رسانه ای،ترویج فرهنگ مطالعه با اجرای طرح«شنبه های با کتاب» و مهارت های هفت گانه رایانه ای، دوره های حفظ،ترتیل،احکام به نونهالان،نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه هایی است که اکنون توسط این کانون فرهنگی هنری در بستر فضای مجازی و به صورت حضوری دنبال می شود.

 

ویزیت رایگان

وی ادامه داد: ارایه آموزش های خانگی برای خانواده ها، ویزیت رایگان بیماران و راه اندازی کمپ ترک اعتیاد و حمایت های معیشتی از افراد معتاد از دیگر فعالیت های کانون لاله های زینبی مسجد فاطمه الزهرا(س) است، ضمن اینکه پس از شیوع بیماری کرونا این کانون توزیع بسته های معیشتی در5 مرحله را انجام و توزیع 12 هزار غذای گرم را مورد توجه قرار داد.

 

ترک اعتیاد

مدیر کانون فرهنگی هنری لاله های زینبی مسجد فاطمه الزهرا(س) با اشاره به حمایت و صیانت این کانون از اقشار آسیب پذیر افزود: به همت بچه های کانون افراد معتاد را در کمپ های ترک اعتیاد بستری نمودیم و توزیع مواد ضدعفونی، بسته های بهداشتی شامل الکل و ماسک میان خانواده های آنها وافراد درگیربا کرونا را به صورت روزانه انجام و غربالگری از خانواده های محروم نیز مورد توجه قرار گرفت.

 

اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس

اقبالی اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس را دیگربرنامه این کانون نام برد و خاطر نشان کرد: نوجوانان و جوانانی که به دلیل محرومیت تا به حال به مشهد مقدس سفر نکرده اند، با حمایت های این کانون به این سفر معنوی مشرف می شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری لاله های زینبی مسجد فاطمه الزهرا(س) تصریح کرد: برپایی اردوی درون شهری و برون شهری، آموزش رایگان شنا برای کودکان، دوره های آموزش تنیس، فوتبال، فوتسال، تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی، برگزاری جشن های مختلف در مناسبت های مذهبی و ملی، سلسله نشست های آشنایی با نهج البلاغه، سلسله جلسات صحیفه شناسی برای کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های این کانون است.

 

کد خبر 1135345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha