سردیس حاج قاسم سلیمانی یکی از بهترین سردیس‌هاست

دبیر شورای ارشیابی هنرمندان کشور بیان کرد در روزهای پس از شهادت سردار سلیمانی کارهای احساسی با صرف هزینه انجام شدند که صرفا جنبه شعاری داشتند و در تاریخ ماندگار نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اثر مشترک حسین عصمتی و مینا صدری به همراه رونمایی از تابلو نگارگری «احرام عشق» اثر حسین عصمتی در نگاه خانه حوزه هنری رونمایی شد.

احمد صدری پژوهشگر تاریخ و هنر، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان کشور و مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از سردیس سردار سلیمانی و تابلوی «احرام عشق گفت: به نظر می‌رسد حوزه هنری در کنار کارهای دیگری که انجام می‌دهد در بخش هنرهای تجسمی نیز فعال است. من امروز در جریان بازدید از نمایشگاه آثار خانم صدری و آقای عصمتی متوجه شدم که سردیس حاج قاسم سلیمانی از لحاظ فنی و تکنیکی یکی از بهترین سردیس‌هایی است که تا به حال دیده‌ام. معمولا افراد در شروع کار شور و هیجان دارند بنابراین در ماه‌های اول پس از شهادت سردار دل‌ها کارهای احساسی انجام شد و اتفاقاتی رخ داد که در شأن سردار نبود و جنبه کاملا شعاری داشت. در آن زمان سردیس‌هایی با صرف هزینه تولید شد که وهن سردار سلیمانی بودند. برخی از این سردیس‌ها در سطح شهرها نصب شدند اما خوشبختانه جریان ساخت و نصبشان خیلی زود جمع شد.

وی افزود: به نظر من حوزه هنرهای ارزشی می‌بایست از نظر فنی و تکنیکی بسیار قوی باشد کمااینکه ما در تاریخ هنرهایمان می‌بینیم که هنرمندان در اوج پختگی به مفاهیم ارزشی و دینی پرداخته‌اند. امروزه برخی از هنرمندان فقط به ظاهر اکتفا می‌کنند و اینگونه اثرشان در تاریخ ماندگار نمی‌شود و تأثیرات اجتماعی هم نخواهد داشت.

این پژهشگر تاریخ و هنر تأکید کرد: وقتی یک اثر فاخر تولید و ارائه می‌شود، ذوق زیبایی‌شناسانه مردم نیز با دیدن آن ارتقا پیدا می‌کند و در نتیجه بعدها هر کسی نمی‌تواند هر چیزی را به عنوان یک کار و اثر به مسئول ارزیابی آثار هنری تحویل دهد. حوزه هنری به کیفیت آثار هنری اهمیت می‌دهد و ممکن است برخی از آثاری که به همت این حوزه تولید می‌شوند، در تاریخ ماندگار شوند. در واقع اگر مسئولان به کیفیت آثار هنری توجه داشته باشند به مرور زمان سطح کیفی آثار هنری ارتقا پیدا می‌کند.

کد خبر 1135357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha