مطالبه‌گری از نهادهای حکومتی و نظارتی عاملی برای ساماندهی وضعیت مد و لباس در کشور

ستوده با بیان اینکه در موضوع لباس و مُد باید از نهادهای نظارتی و حاکمیتی مطالبه گری کنیم گفت: بسیاری از این لباس‌ها از خارج از کشور وارد نشده، بلکه در کشور خودمان تولید می‌شوند، اما هیچ‌گونه نظارتی بر مجموعه‌هایی که آنها را تولید می‌کنند، وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سجاد ستوده» امروز(شنبه، ۱۸ دی) در جمع خبری با بیان اینکه لباس نماد بارز و اصلی بیان هویت و نیز سبک زندگی آدمی گفت: لباس و پوشش هر فردی اولین نشانه از سبک زندگی اوست و در واقع لباس نماد اصلی سبک زندگی و لایف استایل انسان‌هاست.

 

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با تاکید بر احیا نمادهای بومی در طراحی‌های لباس افزود: موضوع لباس مربوط به زندگی روزمره و امروزی است و باید این موضوع در طراحی لباس مورد توجه باشد نیاز نیست که برای احیا، پوشش یکصد سال پیش را داشته باشیم بلکه باید آن رابا حفظ نمادها به‌روز رسانی کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه در طراحی لباس باید اِلمان‌ها و نمادهایی که با زندگی روزمره ما مطابقت دارد مورد توجه قرار گیرد اظهارداشت: پوشاک امروز باید با ساز و کارهای زندگی امروزی سازگار باشد. ما نیاز داریم که مفاهیمی همچون هویت ملی و نمادهای بومی به خصوص در اِنگاره‌های زندگی امروزی بازتعریف شوند.

 

‏ستوده در ادامه اهمیت بازتعریف هویت بومی و ملی در طراحی لباس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: باید المان‌های لباس صد سال قبل را با خواسته‌های مخاطب امروزی و مبتنی بر انگاره‌های زیبایی‌شناختی عرضه کنیم تا با استقبال جدی جوانان همراه شود.


 ‏
‏ستوده مخاطب‌شناسی و توجه به ذائقه جوانان و نوجوانان را از مهمترین اصول در طراحی، تولید و عرضه محصولات زندگی در حوزه‌های مختلف دانست که توجه به ظرایف و ریزه‌کاری‌های آن موجب فراگیری یک سبک، یک طرح و یک مدل در حوزه سبک زندگی می‌شود.
 ‏

وی خواستار نگاه علمی، زیبایی‌شناسانه و روانشناختی به حوزه لباس شد و با توجه به رسالت رسانه‌ها در ساماندهی وضعیت مد و لباس بیان داشت: نباید مردم را در این خصوص مقصر جلوه داد بلکه رسانه‌ها باید سمت و سوی مطالبه‌گری خود را به سمت نهادهای نظارتی و حاکمیتی قرار دهند و از این نهادها به جهت کوتاهی و کم‌کاری در این عرصه سوال کنند؛  به این دلیل که بسیاری از این لباس‌ها از خارج از کشور وارد نشده، بلکه در کشور خودمان تولید می‌شوند، اما هیچ‌گونه نظارتی بر مجموعه‌هایی که آنها را تولید می‌کنند، وجود ندارد. 

 

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان مطالبه‌گری از نهادهای حکومتی، نظارتی و تولیدکنندگان را عاملی برای ساماندهی طراحی و تولید و حتی عرضه لباس در کشورمان به راحتی برشمرد.

کد خبر 1135407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha