طلاب با الگوگیری از حضرت زهرا(س) در جنگ روایتگری به جهاد تبیین بپردازند

استاد حوزه علمیه گفت: امروز جنگ نرم دشمن با ما در جنگ روایتگری است که اگر ما به خصوص طلاب با جهاد تبیین آن را برای مردم درست بیان نکنیم دشمن تحریف شده آن را تبیین می‌کند. حضرت زهرا(س)‌ از هر مسیری برای روشنگری و جهاد تبیین استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی شامگاه جمعه به مناسبت مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه که در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، گفت: اگر انسان به هر شکلی اعم از نیت یا عمل به جبهه حق و اقامه ولایت حق در عالم کمک کند در ثواب عبادات تاریخی اولیا و انبیا الهی شریک می‌شود.

وی افزود: امروز ما می توانیم با نیت، آرزو و احیای شعائر دینی با اولیا و انبیا الهی هم قدم شده و ثوابی از عبادت تاریخی آنها را ببریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه عبادت تاریخی ما تنها شریک شدن در ثواب خوبان تاریخ است، اما عبادت تاریخی حضرت زهرا(س) این بود که اصل صراط مستقیم و شاهراه استوار الهی یعنی امامت را حفظ کردند، گفت: راه امام تنها مسیر قرب به سوی خداوند است. صراط مستقیم متعدد نیست و تنها یکی است و آن اهل بیت(ع) هستند. امام کسی است که تمام استعدادهای انسانی ایشان در اتصال به اسما و صفات الهی به فعلیت رسیده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام مظهر همه اسماء، صفات و کمالات الهی و خلیفه خداوند بر روی زمین است، عنوان کرد: اگر ما با امام پیوند برقرار کنیم به میزان ظرفیت و استعداد خود کمالاتی را که امام از خدا گرفته در وجود ما هم جلوه‌گر می شود در این صورت رشد یافته و به هدف خلقت خود خواهیم رسید.

 

وی ادامه داد: اگر ما خود را به انسان برتر یعنی امام معصوم(ع) که تمام استعدادها و کمالات خداوند در او ظهور کرده بسپاریم کمالات و نورانیت الهی را به ما سرایت می دهد و این تنها راه رشد است و غیر از این هیچ راهی وجود ندارد. این خیالات شیطانی است که فکر کنیم ما خود به صورت مستقیم با خداوند ارتباط برقرار کرده و مسیر رشد هدایت را دریافت کنیم. شیطان به ولی خدا سجده نکرد به همین دلیل از درگاه الهی رانده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه پس از ظهور جامعه مهدوی در زمینه اخلاق و معنویت بسیار سریع رشد می کند و عدالت گسترش می یابد چرا که مردم خود را تسلیم امام کردند، گفت: اگر سلمان یکی از اهل بیت(ع) شد به این دلیل بود که به صورت کامل تابع امیرمومنان امام علی(ع) شده بودند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در پیوند و ارتباط ما با خداوند، او از دادن کمالات به ما عجز ندارد بلکه ما در گرفتن کمالات از او عاجز هستیم، اظهار کرد: اگر برق فشار قوی با ولتاژ قوی وارد شبکه‌های خانگی شود همه چیز را می سوزاند؛ بنابراین ما نمی‌توانیم با خداوند به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنیم. آنچنان کمالات و صفات خداوند بی نهایت است که گاهی پیامبر وقتی با خداوند صحبت می کردند از هوش می رفتند. آن بزرگان با آن ظرفیت روحی بالا بیهوش می شدند پس ما هرگز نمی توانیم برای گرفتن کمالات با خداوند ارتباط مستقیم داشته باشیم.

وی بیان کرد: در روایت است که برای گرفتن حاجات خود از خداوند، ائمه(ع)، اولیا الهی و حتی امامزادگان را واسطه قرار بدهید، ابراز کرد: امامت تنها راه رشد و قرب به خدا است، اگر امامت حذف شود صراط و مسیر به سوی خدا حذف می‌شود. ماموریت حضرت زهرا(س) حفظ امام به عنوان صراط مستقیم بود. در این مسیر حضرت زهرا(س) با جهاد تبیین و روشنگری اقدامات بسیار فوق‌العاده انجام دادند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه در تاریخ دو زن حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) زمانی که امام مجبور به سکوت بود آنها به تنهایی دین را حفظ کردند، گفت: امروز جهاد تبیین بسیار قابل توجه و نیاز جامعه ما است. یکی از مهمترین اقسام جنگ نرم جنگ روایتگری است، در اندیشکده‌های آمریکا اندیشمندان سیاسی ۲۰ سال پیش راهبردی را برای آمریکا تعیین کردند که طی این سالها اصلی ترین جنگ، جنگ روایت‌ها است که هرکس روایت غالب داشته باشد پیروز میدان رسانه ها خواهد بود.

استاد حوزه علمیه افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر ما حوادث انقلاب را درست و هنرمندانه روایت نکنیم دشمن با انحراف روایت کرده و جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند. دشمن در تلاش است تمام حوادث و جریان‌های حق را تحریف کند که افکار نسل آینده را در دست بگیرد. امروزطلاب اسناد حوادث انقلاب را جمع کرده و برای نسل آینده تبیین کنند.

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) از هر مسیری برای روشنگری و جهاد تبیین استفاده کردند، گفت: ایشان با رفتن به درب منازل مهاجر و انصار یک به یک هدف پیامبر(ص) و غدیر را تبیین و یادآوری می کردند. با خطبه‌های خود برای زنان جریان سازی می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه اهل بیت(ع) همواره به فرزندان خود می فرمودند که خطبه فدکیه را حفظ کنند، اظهار کرد: حتی وصیت حضرت زهرا(س) نیز وسیله روشنگری بود. وقتی فرمودند «یا علی مرا شبانه غسل بده، شبانه بدون حضور مردم و پنهانی مرا به خاک بسپار» این خود یک روش روشنگری و اعتراض به وضع موجود بود که جبهه و صراط حق را حفظ کند.

کد خبر 1135410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha