مشهد از نظر شیوع کرونا در وضعیت هشدار نسبی قرار دارد

درخشان گفت: در چند شهرستان استان خراسان رضوی و برخی از مناطق مشهد شاهد افزایش مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونا هستیم و در حال حاضر در وضعیت هشدار نسبی به سر می‌بریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد حسن درخشان» امروز شنبه (۱۸ دی) در جمع خبرنگاران بیان کرد:‌ در چند شهرستان استان خراسان رضوی و برخی از مناطق مشهد شاهد افزایش مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونا هستیم و در حال حاضر در وضعیت هشدار نسبی به سر می‌بریم؛ افزود: در شهرستان‌های فریمان، درگز، چناران، تایباد، رشتخوار، کوهسرخ، گلبهار، خواف و منطقه یک مشهد،  افزایش میزان مراجعات مشهودتر است.

 

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد  بیان کرد: در وضعیت کنترل شده‌ای در خصوص میزان ابتلا به کرونا قرار داریم اما همچنان میزان مراجعات در شهرستان های یاد شده بالاتر از حد انتظار است.

 

وی اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون به خصوص برای افرادی که بیش از سه ماه از دریافت دز دوم واکسن آنها گذشته است می‌تواند در کنترل علایم بیماری و کاهش بستری موثر باشد.

 

درخشان افزود: افرادی بالای ۱۸ سال که علائمی از سرماخوردگی ندارند در اسرع وقت برای دریافت دز سوم واکسن خود اقدام کنند همچنین استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و شست و شوی مداوم دست‌ها در جلوگیری از ابتلا به بیماری موثر است.

کد خبر 1135447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha