نصب سیستم روشنایی بیش از ۷۰ درصد ابطال پروازها را کاهش خواهد داد

قصابی گفت: نصب سیستم روشنایی و ناوبری در باند اصلی فرودگاه اردبیل خواهد توانست بیش از ۷۰ درصد ابطال پروازها را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «محمد قصابی» امروز (18 دی ماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل طی سال های اخیر صورت گرفت و توانستیم با ایجاد باندهای متقاطع مشکل فرود در تندبادها را حل کنیم و یکی از فرودگاه های مجهز متقاطع در کشور است.

 

مدیر کل فرودگاه اردبیل تصریح کرد: نصب سیستم روشنایی و ناوبری کت 2 بر روی باند اصلی فرودگاه اردبیل خواهد توانست بیش از 70 درصد ابطال پروازها را کاهش دهد.

 

وی با اشاره به اینکه پروازهای فرودگاه اردبیل از هفته آینده دوباره برقرار خواهد شد، افزود: متاسفانه نبود مسافر باعث عدم وجود پرواز به شهرهای دیگر کشور نباشد زیرا ایرلاین ها به دنبال صرفه اقتصادی در این مسئله هستند.

 

قصابی خاطر نشان کرد: البته پروازهای در استان به سایر نقاط ایران از جمله عسلویه و مشهد مقدس برقرار شد اما به دلیل نبود مسافر و عدم توجیه اقتصادی برای ایرلاین ها این پروازها متوقف شد.

 

مدیر کل فرودگاه اردبیل یادآور شد: سوخت رسانی به هواپیما از دیگر مشکلات فرودگاه اردبیل است که با مطالعات صورت گرفته بزودی این پروژه نیز به پیمانکار سپرده خواهد شد و امیدواریم بتوانیم بزودی این مشکل را نیز برطرف کنیم.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: سابقه مطالعات فرودگاه اردبیل به سال های قبل از انقلاب بر می گردد و شایعات در زمینه دخالت نمایندگان مجلس در این زمینه کذب محض هست و البته به دلیل موقعیت کوه سبلان مکان فعلی بهترین مکان برای نشست و برخواست هواپیما در دشت اردبیل است.

 

قصابی اظهار داشت: البته فرودگاه اردبیل با مشکلاتی از جمله مه آلود بودن و تندباد شدید مواجه است که باید مثل سایر فرودگاه این مسائل را با تکنولوژی های پیشرفته حل و کاهش دهیم.

 

وی تاکید کرد: البته سیستم روشنایی نصب شده در فرودگاه نیز به دست شرکت دانش بنیان داخلی مهندسی معکوس شد و با استانداردهای بین المللی توانستیم این دانش بومی را در فرودگاه اردبیل نصب و راه اندازی کنیم.

کد خبر 1135494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha